پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهتجارتهمکاری مشترک سواروسکی با چرم درسا در ایران

همکاری مشترک سواروسکی با چرم درسا در ایران

با حضور مدیر عامل سواروسکی و بنیانگذاران درسا  از اولین کلکسیون با کریستال های سواروسکی در خانه درسا رونمایی شد.

به گزارش رتبه انلاین، در ابتدای این مراسم که هجدهم اسفندماه  برگزار شد،«شاهین فاطمی» مدیرعامل چرم درسا با اشاره به اینکه لایسنس سواروسکی برای برند چرم درسا این امکان را فراهم می‌کند که درسا بتواند دانش خود را در جنبه‌های مختلف غنی‌تر کند، افزود :در سه سال گذشته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که ما باید به سمت اقتصاد ملی و خودکفایی حرکت کنیم، چرم درسا نیز با اخذ لایسنس،سعی در خودکفایی در صنعت پوشاک و همچنین حضور میان برند های برتر دنیا در بازار بین الملل را دارد.

بنیان گذار و مدیر عامل چرم درسا افزود : در صنعت پوشش و سبک لباس، درسا نخستین برندی است که توانسته است لایسنس یا دانش فنی یک برند اروپایی را از آن خود کند. همچنین چرم درسا اولین برندی است که لایسنس سواروسکی را در خاورمیانه برای صنعت چرم اخذ کرده است. قابل ذکر است که این لایسنس به معنای حق استفاده از برند سواروسکی در محصولات درسا خواهد بود.

مدیرعامل چرم درسا با بیان اینکه ما به دنبال حضور در بازار های بین المللی و معرفی محصولات ایرانی به سایر کشور ها هستیم، تصریح کرد : علاوه بر محصولات سواروسکی ، چرم درسا توانسته است که دانش طراحی، دانش خط تولید و دانش ارتباطات جهانی را از برند سواروسکی اخذ کرده تا به عنوان یک محصول تمام ایرانی بتواند به بازار های بین المللی ورود کند.

فاطمی با بیان اینکه صنعت پوشش ایران یک صنعت 40 هزار میلیارد تومانی است ، اضافه کرد : ما از این صنعت غافل شدیم و آنطور که باید و شاید به این صنعت گسترده نپرداختیم. در کشور ما مصرف کفش به طور حدودی در سال 210 میلیون جفت است. ما بخش بزرگی از این صنعت را از طریق واردات کالای آماده از بین برده ایم. هیچ زمان نباید گفت که واردات نباید انجام شود. اما باید اقتصاد پایدار برای این صنعت ایجاد شود.

وی ادامه داد : برای ساخت اقتصاد پایدار در کشور ، باید سهم ساخت داخل را در صنعت پوشش زنده کنیم. صرفا ارزآوری به صادرات نیست . اگر ما بتوانیم تولیدات داخل را به صورت صحیح به فروش داخلی برسانیم ، یعنی توان ارزآوری را افزایش داده ایم. به ازای ورود هر کالای خارجی ، به صورت نا خواسته هم فرهنگ دیگر کشور ها را وارد ایران کردیم و هم ارز کشور را از دست می دهیم .

در همین خصوص «اندرو موجیکا» مدیرعامل سواروسکی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ما با برنامه های بلند مدت و دقیق به همراه چرم درسا وارد ایران شدیم ، افزود : اقتصاد ایران یک اقتصاد پیش رو و در حال پیشرفت است. طراحی های خاص و آمیخته شدن چرم به همراه کریستال های سواروسکی می تواند تاثیر به سزایی در صنعت پوشش و سبک لباس ایران و حتی منطقه داشته باشد.

مدیر عامل سواروسکی با اشاره به اینکه ما خوشحالیم که به بازار آینده داری همچون ایران وارد شدیم ، اضافه کرد: تیم طراحی درسا و سواروسکی همواره از ماه های گذشته در ارتباط بوده اند تا بتوانند بسیاری از محصولات مورد پسند ایرانی ها را همگام با صنعت پوشش بین المللی به مخاطبان ارائه دهد.

در بخش دیگری از این مراسم امیر کاظم نور محمدی بنیانگذار و رییس هیئت مدیره درسا با بیان اینکه برای آینده پژوهی اقتصاد ایران، باید به فرهنگ اقتصادی کشور بپردازیم ، اظهار کرد: امیدوارم فرصتی که امروزه در صنعت و تولید بخش پوشاک کشور قرار گرفته است ، بتوانیم اقتصاد کشور را شکوفا کنیم . شرط شکوفایی اقتصاد ، توجه به نیاز های جامعه است.

وی در پاسخ به این پرسش که ورود چرم درسا به همراه سواروسکی را در بازار های بین الملل را چگونه ارزیابی می کنید؟ تصریح کرد : گروه چرم درسا در نظر دارد که به عنوان یک برند مطرح وارد بازار بین الملل شود تا طراحی و محصولات ایران را به سایر کشور ها نشان دهد.

همچنین در حاشیه این مراسم از کلکسیون هایی با طراحی برگرفته از نقوش پارسی و با استفاده از کریستال های برند سواروسکی با نام های خنت، ترمه، لاوین و تاروس رو نمایی شد.

در پایان مراسم نیز علی لشگری عضو هیئت مدیره و دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،محسن خردمند ریاست اتحادیه سراجان تهران، دکتر احمد روستا استاد علم بازاریابی و عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری ، دکتر شهریار شفیعی استاد برندسازی و ریاست هیئت علمی آکادمی برند ایران ، شاهین فاطمی و امیرکاظم نورمحمدی، بنیانگذاران برند درسا، علی حاج نورمحمدی، مدیرعامل خانه درسا و اندرو موجیکا مدیر عامل برند سواروسکی حضور داشتند که در سخنان امیدبخش خود، به اهمیت برندسازی و ایجاد زمینه های اشتغال آفرینی برای زنجیره ارزش چرم و کفش و همچنین بکارگیری متودهای بازاریابی برای افزایش سهم بازار اشاره کردند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید