شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبرهمکاری دو غول ژاپنی برای تولید گجت‌های هوشمند خانگی

همکاری دو غول ژاپنی برای تولید گجت‌های هوشمند خانگی


دو شرکت ژاپنی تویوتا و پاناسونیک تصمیم گرفته‌اند به منظور تولید محصولات مربوط به خانه‌های هوشمند وارد همکاری شوند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، بعد از آنکه شرکت خودروسازی تویوتا موتورز به منظور توسعه و ساخت نسل جدید و پرقدرت باتری خودروهای الکتریکی با شرکت پاناسونیک که در عرصه تولید محصولات تکنولوژی و دستگاه‌های الکترونیکی فعالیت‌های گسترده و دیرینه‌ای دارد، به توافقات بزرگی دست یافت حالا به نظر می‌رسد که قصد دارند این دو شرکت ژاپنی بزرگ طیف همکاری‌های خود را در زمینه‌های دیگری نیز افزایش دهند تا به سودآوری و محبوبیت بسیار بیشتری دست پیدا کنند.

با توجه به افزایش روزافزون استقبال کاربران، علاقمندان و مشتریان در بازارهای جهانی از گجت‌های هوشمند خانگی همچون اسپیکر هوشمند، قفل درب هوشمند، کنترل‌گر دما (ترموستات هوشمند) و غیره، کمپانی‌های متعددی در جهان به سمت و سوی تولید و توسعه و عرضه چنین محصولاتی روی آورده‌اند تا بتوانند نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان را به خود جلب کرده و نام و آوازه‌ای را نیز برای خود به ثبت برسانند.

بر اساس آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت زد دی نت، این نخستین باری نیست که این دو شرکت بزرگ با یکدیگر به همکاری پرداخته و وارد سرمایه‌گذاری مشترکی شده‌اند اما به گفته کارشناسان و تحلیلگران، این همکاری می‌تواند بسیار تأثیرگذارتر از سایر قراردادهای قبلی مشابه باشد.

بر اساس این گزارش‌ها، این دو شرکت قصد دارند در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی، شرکت جدیدی را تحت عنوان یک برند جدید در ژاپن ایجاد کرده که هر یک از آنها سهمی معادل ۵۰ درصد از این کسب و کار را در اختیار خواهند داشت تا بتوانند به طراحی، توسعه، تولید و عرضه گجت های هوشمند خانگی بپردازند.

تویوتا پیش‌تر اعلام کرده بود که سعی دارد با کمک پاناسونیک کاربردهای جدیدی را برای محصولات مربوط به فناوری‌های نوین مبتنی بر هوش مصنوعی بیابد تا در صنعت حمل و نقل و خانه‌های هوشمند از آن استفاده شود.

اکیو تویوتا، مدیرعامل شرکت تویوتا در این خصوص خاطرنشان کرده است: در صورتی که همکاری ما با پاناسونیک موفقیت‌آمیز باشد ما قادر خواهیم بود در حوزه تولید وسایل نقلیه هوشمند مجهز به سرویس‌های جدید تأثیرگذاری خود را افزایش دهیم تا امکانات و قابلیت‌های جدیدتری را برای کاربران و مشتریان به ارمغان بیاوریم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید