چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیهزینه اقتصادی تروریسم به ۸۶ میلیارد دلار رسید

هزینه اقتصادی تروریسم به ۸۶ میلیارد دلار رسید

مونا مشهدی رجبی:هر ساله تعداد زیادی حملات ترویستی در دنیا اتفاق می‌افتد که ضمن از بین بردن انسانهای زیاد، باعث  تحمیل هزینه‌های اقتصادی کلانی هم به کشور می‌شود. تخریب زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها اصلی‌ترین عامل ایجاد این هزینه است.

به گزارش رتبه‌آنلاین به  نقل از شاخص جهانی تروریسم سال ۲۰۱۷ ، در سال گذشته اقتصاد دنیا هزینه‌ای معادل ۸۴ میلیارد دلار در نتیجه حملات تروریستی متحمل شد که نسبت به سال قبل از آن ۷ میلیارد دلار کاهش داشته است. هزینه  تحمیل شده به اقتصاد دنیا در سال گذشته ۸.۵ درصد نسبت به سال قبل از آن تنزل داشت.

طبق این گزارش از سال ۲۰۰۱ میلادی که حمله به برج‌های تجارت جهانی در امریکا اتفاق افتاد و به تنهایی ۶۵ میلیارد دلار به اقتصاد دنیا هزینه تحمیل کرد، هزینه حملات تروریستی نوسانات زیادی داشته است ولی در سال  ۲۰۰۷ میلادی این هزینه دوباره اوج گرفت. دلیل اوج‌گیری هزینه حملات تروریستی در سال ۲۰۰۷ میلادی  ازبین رفتن وضعیت امنیتی در کشور عراق و قدرت گرفتن گروه داعش در این کشور بود. رشد این هزینه‌ها ادامه داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۳ میلادی به مرز  ۱۰۴ میلیارد دلار امریکا رسید.  این بیشترین هزینه ای است که دنیا در نتیجه حملات تروریستی متحمل شده است.

طبق این گزارش بیشترین هزینه در کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا ایجاد شد زیرا این کشورها اصلی‌ترین قربانیان حملات تروریستی در دنیا بودند. زیان عراق در نتیجه حملات تروریستی برابر با ۲۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور و زیان افغانستان برابر با ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید