پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبرنگاه دو مدیر رسانه به عملکرد حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی

نگاه دو مدیر رسانه به عملکرد حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی

دو تن از مدیران مطبوعاتی کشور در یادداشت‌هایی نظر خود را درباره عملکرد حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کردند.
به گزارش رتبه آنلاین، حسین انتظامی از پنج سال قبل مسئولیت معاونت مطبوعاتی را دروزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده داشته است.

بهروز بهزادی، رییس شورای سیاستگذاری روزنامه اعتماد و احمد جعفری چمازکتی، سردبیر کل نشریات همشهری محله با نگارش یادداشت‌هایی نظرات خود را درباره عملکرد انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کردند.

بهزادی در یادداشتی که در ایسنا منتشر شده در این باره نوشته است: «دوره حسین انتظامی را باید دوره با برنامه معاونت مطبوعاتی دانست؛ چرا که حسین انتظامی به خوبی همه اجزاء مطبوعات را می‌شناسد. خیلی از معاونان مطبوعاتی پیش از او این مقدار شناخت را نداشتند و لذا برنامه‌ای برای تحول نداشتند. حسین انتظامی را باید استخوان خرد کرده مطبوعات نامید. البته پیش از او چنین افرادی داشتیم اما او شناخت و برنامه وسیعی برای معاونت مطبوعاتی داشت.»

این روزنامه‌نگار باسابقه، یکی از بزرگترین دستاوردهای حسین انتظامی را شفاف‌سازی دانسته و در ادامه آورده است:

«تا قبل از حسین انتظامی کسی نمی‌دانست و نمی‌توانست از نظام شفاف‌سازی در مقدار پرداخت یارانه‌ها حرفی داشته باشد. شفاف‌سازی در یارانه‌های مطبوعات و قاعده‌مند شدن آن مدیون اقدامات درست و دقیق حسین انتظامی بود.

من معتقدم نه تنها این کار بلکه تعداد کارهای نوآورانه حسین انتظامی در دوره مدیریتی‌اش بسیار بوده است. برخی کارهای او برایمطبوعات را در آینده باید مورد توجه قرار داد.

یکی از کارهای بسیار بزرگ حسین انتظامی که پنهان مانده است این بود که برای مطبوعاتی‌ها بودجه گزارش تحقیقی معین کرد و هرکسی می‌خواست می‌توانست این بودجه را دریافت کند. توجه او به پژوهش و تحقیق بسیارارزشمند است. این کاری بسیار بزرگ بود. ای کاش اقدامات او بماند و معاون بعدی اینراه را ادامه دهد.»

چمازکتی هم با بیان اینکه انتظامی اعتبار مطبوعات بود در عصر ایران نوشته است: «اواخر دهه ٦٠ در روزنامه قدس جواني بود كه ستون مي‌نوشت . من هم دبير اجتماعي روزنامه بودم . آنجا با دكتر انتظامي آشنا شدم. به عنوان روزنامه‌نگاري كه تا به امروز حتي يك تقاضا از ايشان نداشته، مي‌گويم او به تنهايي اعتبار مطبوعات كشور است.

مباني نظري رسانه را مي‌داند، مديريت رسانه در ذات اوست، اقتصاد مطبوعات را مي‌فهمد، موسس رسانه‌اي است و از همه بالاتر قلم دارد.

به عنوان يك شهرستاني، دوران اوج مطبوعات استاني را با انتظامي ديدم . ضمن اينكه اهميت حوزه سايبر در فعاليتهاي رسانه‎اي را ، در عمل نشان داد.

هر آمدي، رفتي دارد، اما تجربه من مي‌گويد، انتظامي از مديريت مطبوعات كشور دست نكشيده است، بلكه شكل مديريت خود بر مطبوعات كشور را خودخواسته تغيير داده است. برايش آرزوي توفيق دارم.»

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید