چهارشنبه 29 فروردین 1403
خانهخبراقتصادینوآوران از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند

نوآوران از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند


معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نوآوران و خلاقان حوزه فناوری از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند و برای این بخش وقت بگذارند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، نصرالله جهانگرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط کنونی که با کمبود آب و خشکسالی مواجه هستیم، حوزه کشاورزی بازار بزرگی است که از نوآوران، افراد خلاق و دارای ایده دعوت می‌کنیم برای این حوزه وقت بیش‌تری بگذارند.

وی افزود: قطعاً با اجرای ایده‌های فناورانه شاهد بهینه شدن مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری و راندمان بهتری از نظر میزان کشت خواهیم بود.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خوب کرمانشاه در بخش کشاورزی، اعلام کرد: با توجه به این‌که کرمانشاه از نظر آب و هوایی و زمین‌های قابل کشت استانی غنی است، امیدواریم با تکیه بر نوآوری جوانان و خلاقیت‌هایی که دارند، شاهد نوآوری‌هایی در بخش کشاورزی این استان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به کارکردهای مثبت شتاب‌دهنده‌ها، گفت: امروزه شتاب‌دهنده‌ها در کنار پارک‌های علم و فناوری کمک می‌کنند صاحبان ایده‌ها در محیطی حمایتی، ایده‌های خود را مورد محک قرار دهند که سریع‌تر متوجه شوند آیا این ایده قابل اجرایی شدن هست، یا خیر.

او افزود: در صورتی که ایده قابل اجرایی شدن باشد، در این شتاب‌دهنده‌ها فرصتی برای صاحب ایده ایجاد می‌شود که ایده‌اش را پخته‌تر کرده و در نهایت یک محصول را به بازار عرضه کند، در غیر اینصورت از صرف هزینه و وقت بیشتر برای آن ایده اجتناب می‌کند.

جهانگرد متذکر شد: با شکل‌گیری هر ایده قابل اجرا در شتاب‌دهنده‌ها، باید فرصتی فراهم شود ایده‌ها به صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران معرفی شوند که از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان این‌که کارهای خوبی در شتاب‌دهنده کارآفرینی تیک پارک علم و فناوری کرمانشاه صورت گرفته، گفت: چند شتاب‌دهنده تخصصی دیگر نیز در پارک علم و فن‌آوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه بتدریج در حال شکل‌گیری است که ابتکار خوبی برای نوآوری در حوزه‌های اقتصادی، تکنولوژی، بهره‌وری و توسعه محصول خواهد بود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید