پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزنفت کثیف روسیه به آسیایی‌ها قالب شد

نفت کثیف روسیه به آسیایی‌ها قالب شد


شرکت‌های بازرگانی ویتول و یونی پک حدود ۷۰۰ هزار تن نفت آلوده روسیه را که خریداران اروپایی حاضر به قبول آن نشده بودند به آسیا فرستادند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، خط لوله دروژبای روسیه و همچنین محموله‌های نفتی که از طریق بندر اوست لوگا صادر می‌شوند به کلرید ارگانیک آلوده هستند که می‌تواند به تجهیزات پالایشگاهی آسیب بزند. در نتیجه، روسیه ناچار شد صادرات خود را کاهش دهد.

به گفته معامله گران، ویتول و یونی پک پالایشگاه‌های مستقل چینی را هدف گرفته‌اند که به دریافت این نفت علاقه نشان داده‌اند.

طبق گزارش منابع آگاه در پالایشگاه‌های چینی، آنها اخیراً محموله‌های نفت اورال را که حاوی میزان بالاتر از حد معمولی کلرید ارگانیک بوده‌اند بدون ذکر قیمت نشان داده‌اند.

با این حال خریداران محتاطانه برخورد کرده‌اند زیرا نفت اورال آلوده روسیه باید در مخازن نگهداری شده و چندین بار با نفت پاک رقیق شود تا میزان کلرید ارگانیک آن کاهش پیدا کند و به تجهیزات پالایشگاهی آسیب نزند.

معامله‌گر یک پالایشگاه چینی به رویترز گفت: قیمت نهایی باید مشخص شود و باید تست‌های کیفیت بیشتری انجام گیرد. پس از آن مشخص شدن قیمت امکان پذیر خواهد بود.

کلرید ارگانیک در نفت خام باعث خوردگی و نابودی واحدهای پالایش می‌شود.

تخمین ارزش این نفت برای معامله گران دشوارترین بخش است زیرا فروش نفت آلوده تاکنون سابقه نداشته است.

معامله‌گران اروپایی اظهار کرده‌اند محموله‌های نفت آلوده با تخفیف ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر بشکه عرضه شدند اما خریداران معدودی علاقه نشان دادند. نفت اورال روسیه از بالتیک در حال حاضر ۷۴ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

حجمی که اکنون به مقصد آسیا روانه شده است حدود ۱.۵ میلیون تن یا ۱۱ میلیون بشکه از نفت اورال روسیه را که از بندر اوست لوگا صادر شده بود را تشکیل می‌دهد.

برآورد می‌شود حدود ۹ میلیون بشکه نیز در خط لوله دروژبا بین بلاروس و آلمان مانده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید