جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هانشانه‌های ابتلا به سرطان تخمدان

نشانه‌های ابتلا به سرطان تخمدان

خبرگزاری فارس: نشانه‌های ابتلا به سرطان تخمدان

متخصص زنان و زایمان با اشاره به نشانه‌های ابتلا به سرطان تخمدان گفت: کاهش وزن ناگهانی به طوری که طی یک ماه 10 درصد وزن خود را از دست بدهید را جدی بگیرید.

به گزارش رتبه آنلاین، نیلا طبسی، متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در ارتباط با سرطان تخمدان اظهارداشت: این بیماری نشانه مستقیم ندارد و با علائمی همچون بزرگ‌شدگی شکم، درد کف لگن، و کاهش وزن ناگهانی همراه است.

 وی افزود: متأسفانه این سرطان زمانی تشخیص داده می‌شود که توده در تخمدان بزرگ شده بنابر این بیماری جزء سرطان‌های بدخیم و  کشنده است که به درمان به خوبی جواب نمی‌دهد و دیر شناسایی شدن آن از دلایل عمده خطر در این بیماری به شمار می‌رود.

این پزشک متخصص زنان با تأکید بر اینکه زنان باید درد در کف لگن، خونریزی‌های نابهنگام و کاهش وزن ناگهانی به طوری که طی یک ماه 10 درصد وزن خود را از دست بدهند را جدی بگیرند و جهت بررسی حتما هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه ژنتیک در بروز این بیماری مهم است گفت:‌ افرادی که در خانواده خود سابقه ابتلا به سرطان، تخمدان، رحم و معده را دارند باید چکاپ این بیماری‌ها را به ویژه از 45 سال به بالا انجام دهند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید