پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبر«نحسی» برنامه نود حقیقت دارد؟

«نحسی» برنامه نود حقیقت دارد؟

حالا یک هفته از حضور حسین‌حسینی در برنامه نود می گذرد و او نیمکت نشین شده . آیا دروازه‌بان استقلال هم دچار مشکلاتی شده که اکثر ستاره ها را پس از حضور در نود با آن مواجه می‌شوند؟

حسین حسینی هفته قبل‌تر به برنامه نود نیامد و هفته گذشته به برنامه آمد. دلیلش هم گفته می‌شد نحسی برنامه نود است.حالا یک هفته از حضور او در برنامه نود می گذرد و یک‌شبه نیمکت نشین شده . آیا او هم دچار مشکلی شده که اکثر ستاره ها را پس از حضور در نود با آن مواجه می‌شوند. آیا نحسی نود حقیقت دارد؟
به گزارش رتبه آنلاین،جوادکاظمیان یکی از اولین بازیکنانی است که گفت برنامه نود نحس است. او اما اولین بازیکنی نیست که درگیر این ماجرا شده. از خیلی وقت قبلتر ستاره‌هایی که به برنامه نود می آمدند از هفته بعد حتما با یک افت بسیار قابل توجه مواجه می‌شدند. شاید یکی از اولین قربانی‌ها آرمناک پطروسیان بود که با رکورد به برنامه نود آمد و حتی موضوع ملی‌پوش شدنش هم مطرح شد اما بعد از حضور در نود اینقدر گل خورد که دیگر ستاره هم نبود.

بعد از او تقریبا این یک قانون نانوشته بود.و بازیکنانی چون حسین بادامکی، غلامرضا رضایی، سپهر حیدری و ‌ایمان موسوی آن را تجربه کرده‌اند اما اگر مثال جدیدتر می‌خواهید، روزبه چشمی پس از حضور در برنامه نود رباط صلیبی پاره کرد ، ساسان انصاری دیگر گل نزد و در حالی که در نیم فصل آقای گل بود در رتبه چهارم به پایان فصل رسید و الکساندر نوری مربی وردربرمن که در ناباوری سرمربی این تیم شد ؛ فصل بعد پس از حضور در ایران ؛ اخراج شد . برای رسیدن به پاسخ سوال اول گزارش باید اول به چند سوال پاسخ بدهیم.
برنامه نود چگونه ستاره انتخاب می‌کند؟
حضور ستاره‌های فوتبال ایران در برنامه نود به این راحتی‌ها اتفاق نمی افتد در اصل بازیکنی در برنامه نود حاضر می‌شود که چندین هفته آمادگی اش را به نمایش گذاشته باشد و در اصل از قبل تر هفته‌ها آمادگی بدنی‌اش را حفظ کرده است. البته برخی مواقع حاضران در برنامه نود به خاطر زدن یک گل یا یک حرکت ویژه هم دعوت می‌شوند اما قانون عمومی نمایش درخشان چند هفته‌ای است. خب برای رسیدن به چنین درخششی بازیکنان از هفته ها قبل وقت زیادی برای تمرین گذاشته اند. در اصل بازیکنی در برنامه نود حاضر می‌شود که حداقل در دوماه گذشته بسیار خوب تمرین کرده ، ساعت خوابش تنظیم بوده و کمتر دور و بر حاشیه‌ها پیدایش شده. این سبک‌زندگی اکثر ستاره‌های حاضر در نود است. خب اولین مشکل ستاره‌ها پس از حضور درنود این است که آمادگی‌شان را از دست می دهند. آمادگی شان را به چه دلیل از دست می دهند دلایلش مشخص است.

«نحسی» برنامه نود حقیقت دارد؟

سبک‌زندگی بازیکنان پس از نود تغییرمی‌کند؟
برای از دست دادن آمادگی لازم است که بازیکنان تمرین را تعطیل کنند . عموما حضور در برنامه نود همراه است با یک سری از مسائل که به از دست دادن آمادگی هم منجر می‌شود. اصولا رسانه‌های ورزشی ایران کم نیستند وهمه شان سعی می‌کنند برای مصاحبه قبل از برنامه نود سراغ بازیکنان بروند. برای همین بازیکنی که در برنامه نود حاضر شده حداقل 4 مصاحبه مفصل انجام داده است. این مصاحبه ها هم یعنی حدود 24 ساعت مفید از برنامه بازیکن خارج شده است. در اصل بازیکنان برای حضور در مصاحبه های مختلف از ساعت استراحت و تمرین‌شان می زنند همین سبب می‌شود که در یک دوره یک ماهه که مصاحبه‌ها شروع شده بازیکنان مورد نظر آرام آرام تا حضور در نود آمادگی شان را از دست می دهند. اما از دست دادن امادگی بدنی فقط به کسر 24 ساعت از زندگی حرفه ای نیست و مساله بغرنج تر است.
دیده‌شدن نود برای بازیکنان چطور است؟
برنامه ای که حدودا 10 تا 20 میلیون بیننده دارد حتما خیلی چیزها را برای بازیکنان تغییرمی‌دهد مخصوصا که مخاطبان نود را اقشار مختلف جامعه تشکیل می‌دهند. در اصل بازیکنان با حضور در رسانه ها کم کم با توجهات خیابانی مواجه می‌شوند. هرچقدر رسانه‌ای که در آن حضور پیدا می‌کنند پر مخاطب تر باشد تعداد کسانی که بازیکنان را در خیابان می شناسند بیشتر است. اما  فردای پس از برنامه نودی که 10 میلیون بیننده دارد از هر 8 ایرانی یک نفر این بازیکن را در برنامه دیده و صحبت‌هایش را شنیده است. این یعنی اگر بازیکنان در کوچه و خیابان راه بروند با توجه ویژه عمومی مواجه می‌شوند . محبوبیتی آنی که برای تمرین کردن بازیکنان و حفظ تمرکز روی فوتبال سم به تمام معنی است. آنها به شهرتی آنی می رسند و این شهرت آنی برایشان مزایایی در بر دارد که خارج از زمین فوتبال است و البته به تمرینات‌شان ضربه می‌زند.
غرور، عدم تمرکز و حاشیه های کمر شکن را هم نود می‌دهد؟
مصاحبه‌هایی که بازیکنان پشت سر هم انجام می دهند به غیر از توجه یک عالمه بارمنفی دیگر دارد. آنها معمولا پس از حضور در نود و هر رسانه‌ای دیگر دچار غرور می‌شوند. غروری که به واسطه صحه گذاشتن روی امادگی شان از سوی برنامه نود ایجاد شده ، همچنین محتویات سوال و پاسخ از این بازیکنان می تواند حسابی دچار دردسرشان کند.سوال های غیرفوتبال عملا تمرکز بازیکنان را از میان می برد و همه شان با همه این سوال‌ها مواجه میشود گاها تیتر جنجالی هم از این مصاحبه ها دردسربازیکنان را دو چندان می‌کند . همه و همه این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که عملا بازیکن فرصت ندارد مثل گذشته تمرین کند.

«نحسی» برنامه نود حقیقت دارد؟

آیا برنامه نود «نحس» است؟
به غیر از اینکه سوال پرسیده شده بسیار خرافی است اما با شواهد بالا به نظر می رسد که هر بازیکنی در شرایط بالا قرار بگیرد عملا آمادگی اش را از دست می‌دهد. در اصل تنها بازیکنانی می‌توانند از نحسی نود فرار کنند که حرفه‌ای باشند و پس از حضوردر برنامه نود هم تمرکزشان را حفظ کنند. به طور مثال حسین حسینی هفته قبل به برنامه نود نیامد و این هفته رکورد را زد اما دوبار تا قبل از این رکورد شکسته شود تیر دروازه نجاتش داد و خودش هم بابت مصدومیت دقایقی از وقت بازی را تلف کرد . در نهایت هم او در این بازی گل خورد. هرچند حسینی به برنامه نود نیامده بود اما طبق آنچه گفته شد به رسانه‌های دیگر رفت و آمادگی اش کم شده و اصلا عجیب نیست که او هم نتواند آمار طلایی را تکرار کند. حسین حسینی اگر در بازی بعد گل خورد این دیگر ربطی به نود ندارد پروسه عدم تمرکز او از دو هفته قبل و مصاحبه‌های پیاپی استارت خورده و تنها در صورتی که تمرکز لازم را داشته باشد می‌تواند همچنان بدرخشد.نیمکت نشینی‌اش؟ حتما نحسی نود خرافات است. حالا یا حسین حسینی به مشکلات کوچکی با سرمربی رسیده که نمی‌گوید یا مربی به این نتیجه رسیده که حضور رسانه‌ای حسینی به ضرر آینده تمام می‌شود. اصلا شاید این‌ها بی ربط باشد و مربی تصمیم گرفته بوده پس از خوردن اولین گل حسینی را نیمکت نشین کند و از رحمتی با تجربه بهره ببرد. خلاصه که به شهادت آمار و ارقام و استدلال‌ها هر اتفاقی که پس از نود برای ستاره‌ها رخ می‌دهد نتیجه سبک‌زندگی‌شان است که تغییر داده‌اند.

منبع : عصر ایران

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید