جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرورزشینایب قهرمانی در لالیگا بدون گلزن بزرگ

نایب قهرمانی در لالیگا بدون گلزن بزرگ


اتلتیکومادرید در حالی توانست برای دومین سال پیاپی نایب قهرمان لالیگا شود که بهترین گلزنش تنها ۱۵ گل به ثمر رساند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا و به نقل از آس، اتلتیکومادرید پس از تساوی یک بر یک مقابل سویا در هفته سی و هفتم لالیگا نایب قهرمانی‌اش را قطعی کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که یک گلزن بزرگ نداشت. ۵۳ گلی کهروخی بلانکو در ۳۷ بازی به ثمر رساند (میانگین ۱.۴ گل در هر بازی) برای کسب ۷۵ امتیاز کافی بود. البته عملکرد خوب خط دفاعی هم باعث شد این تعداد امتیاز به دست آید. اتلتیکو تنها ۲۷ گل دریافت کرد.

آنتوان گریزمان برای پنجمین فصل پیاپی برترین گلزن تیمش در لالیگا شد. با این حال مهاجم فرانسوی با ۱۵ گل در رتبه هشتم برترین گلزنان لالیگا قرار دارد. لیونل مسی با ۳۴ گل، کریم بنزما و لوئیس سوارس با ۲۱ گل، استوانیبا ۱۹ گل، یاگو آسپاس با ۱۸ گل، بن یدر و بورخا ایگلسیاس با ۱۷ گل بالاتر از مهاجم اتلتیکو قرار دارند. دو مهاجمی که از گریزمان بالاتر هستند برای سقوط نکردن تیمشان می‌جنگند و ۱۹ گل استوانی برای نجات خیرونا کافی نبود. پس از گریزمان، آلوارو موراتا با ۶ گل بهترین گلزن روخی بلانکو است (مهاجم اسپانیایی در زمستان به اتلتیکوپیوست). سائول نیگس نیز با ۴ گل در رتبه سوم دیده می‌شود. این آمار نشان می‌دهد اتلتیکو چگونه توانست از هر گل بهترین استفاده را ببرد.

از زمان حضور دیگو پابلو سیمئونه در تیم مادریدی، آمار گلزنی بهترین گلزن تیم با گذشت زمان ضعیف‌تر شده است. سرمربی آرژانتینی در چهار سال نخست یک بازیکن را در میان سه گلزن برتر لالیگا داشت و تنها مسی و کریستیانو رونالدو از بازیکن تیمش بالاتر بودند. در فصل ۱۲-۲۰۱۱ که با مانسانو شروع و با سیمئونه به پایان رسیدرادامل فالکائو ۲۴ گل به ثمر رساند و تنها از دو ستاره آرژانتینی و پرتغالی عقب‌تر بود. فصل بعد مهاجم کلمبیایی تعداد گل‌های خود را به ۲۸ رساند. پس از جدایی‌اش این نقش را دیگو کاستا بر عهده گرفت. مهاجم اسپانیایی- برزیلی توانست ۲۷ گل به ثمر برساند.

در دوران گریزمان همیشه مهاجم فرانسوی برترین گلزن تیمش بوده است. او در نخستین فصل (۱۵-۲۰۱۴) توانست ۲۲ بار گلزنی کند و در جایگاه سوم همراه با نیمار قرار بگیرد. فصل بعد با تعداد گل مشابه در رتبه ششم قرار گرفت. در آن سال لوئیس سوارس با به ثمر رساندن ۴۰ گل کفش طلا را به دست آورد. بنزما، نیمار، رونالدو و مسی پایین‌تر از او قرار داشتند. گریزمان در فصل ۱۷-۲۰۱۶ تنها ۱۶ بار گلزنی کرد (رتبه پنجم را به خود اختصاص داد) و فصل پیش با به ثمر رساندن ۱۹ گل در جایگاه ششم قرار گرفت.

اتلتیکو با این آمار همچنان در لالیگا قدرتمند است و توانست برای دومین سال پیاپی عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد اما نبود یک گلزن را کاملاً احساس می‌کند. اگر این تیم یک گلزن داشت شاید می‌توانست حتی در جایگاه نخست قرار بگیرد. بازگشت کاستا به اتلتیکو شانس گلزنی را افزایش نداد و موراتا امیدوار است فصل آینده فرصت بیشتری برای باز کردن دروازه حریفان داشته باشد. گریزمان در این فصل خیلی تنها بود و اکنون آینده‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سیمئونه باید به دنبال پیدا کردن یک گلزن باشد که بتواند در رتبه‌های بالایی برترین گلزنان قرار بگیرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید