این موزه کوچک که توسط یک خانواده اداره می شود «کوچک ترین موزه اوکی یوئه در جهان» است. آثار هنری این موزه کوچک توسط هنرمندی به نام ایچیمورا مامورو ( Ichimura Mamoru ) طراحی می شود ، او یکی از آخرین هنرمندان اوکی یوئه در ژاپن است که شاید تعداد آنها به پنجاه نفر هم نرسد. همین موجب می شود بسیاری از علاقه مندان به این هنر زیبا و تماشایی در هر کجای ژاپن موزه ای با این نام ببینند از آن دیدن کنند.

برای ساختن اوکی‌یوئه، باید چند مرحله طی شود. ابتدا طرحی را که نقاش بر کاغذی کشیده مس شود، به روی تخته‌ای از چوب گیلاس کنده‌کاری میکنند. آنگاه این تخته را رنگ زده و کاغذ را با دقت و توجه کافی روی آن قرار می دهند. هر جا که بنا باشد رنگ‌های بیشتری به اثر نهایی اضافه شود، قالبی جداگانه برای هر رنگ ساخته می شود. در گذشته با پایان کار قالب‌سازی، بیش از دویست کپی از یک اثر تهیه می‌کردند و بعد چوب گیلاس را که تحت تأثیر چاپ‌های متعدد رطوبت گرفته بود، برای شش ماه یا بیشتر در گوشه‌ای می‌گذاشتند تا خشک شود.

ایچیمورا مامورو هر سه مرحله را خودش انجام می دهد، از نقاشی تا حکاکی و چاپ. او این هنر را در کودکی از پدربزرگش آموخته است. او از سال 2000 تصمیم گرفت تا آثار اوکی یوئه خود را در این خانه کوچک به نمایش بگذارد. اما چیزی که بیش از همه چیز نظرها را جلب کرد تابلویی بود که جلوی موزه قرار داشت و ساعات بازدید این موزه را مشخص می کرد. نوشته جالب و شاید غیرعادی این تابلو خیلی سریع به شهرت رسید تا جایی که یک گردشگر به او کمک کرد تا این تابلو را به زبان انگلیسی نیز ترجمه کند. حالا موزه مامورو به شهرت بیشتری رسیده است. روی این تابلو نوشته شده : «موزه کوچک اوکی یوئه وقتی من از خواب بیدار شوم باز می شود و وقتی که باید به خواب بروم بسته می‌شود، وقتی هم که از نظر من بازدید کافی است، فروشگاه بسته می‌شود.»

 

کوچک ترین موزه ژاپن

کوچک ترین موزه ژاپن

کوچک ترین موزه ژاپن

کوچک ترین موزه ژاپن

کوچک ترین موزه ژاپن

منبع : amusingplanet