پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهکسب‌وکارهای دانش‌بنیاناستارتاپ‌هاموانع ایجاد زیر ساخت آنلاین در صنعت بیمه

موانع ایجاد زیر ساخت آنلاین در صنعت بیمه

رضا یوسفی -بنیان گذار و مدیر توسعه کسب و کار وبیمه| با توجه به روند کلی جامعه و نیاز روز افزون مشاغل به ورود به حوزه آنلاین، صنعت بیمه نیز از این حرکت کلی مستثنی نیست.

تا به امروز اغلب فعالیت ها در حوزه ی مشترک فناوری اطلاعات و بیمه در راستای گسترش شبکه ی فروش بوده که انتظار می‌رود با توجه به نیاز های اعلام شده از جانب خریداران بیمه و همچنین فروشندگان بیمه رشد قابل توجهی در حوزه ی صدور آنلاین بیمه نیز ایجاد شود.

از همین رو بیشترین ارزش افزوده توجه به این موضوع، می تواند در بخش هایی چون کاهش هزینه منابع انسانی در واحد صدور و از طرفی با ایجاد بستر مقایسه ای  برای مشتریان، امکان خرید آگاهانه به ایشان باشد.

با بهره گیری از بستر آنلاین می‌توان به تمامی موارد بالا دسترسی داشت یعنی،در دسترس بودن، انتقال سریع و انتقال اطلاعات به مخاطبین را کسب کرد.

در بخش دیگر این مزایا هم می توان به ابعاد نظارتی اشاره داشت وگفت با بهره گیری از اطلاعات موجود در سامانه های یکپارچه ی دولتی مانند ثبت احوال،راهنمایی و رانندگی، شهر داری و…  می توان اتصال آنها به شبکه ی فروش بیمه را محقق ساخت و در موارد بسیاری نظارت های بسیاری اعمال کرد.

 

چالش‌های به روز رسانی صنعت بیمه

در این حوزه نگاهی به بزرگ ترین چالش‌ها  در صنعت بیمه آنلاین هم گویای این حقیقت است که  سرعت کم شرکت های بیمه‌گر درمسیر حرکت به سمت فضای آنلاین عیان است.

بر این پایه باید با وضع قوانین درست و همچنین حذف اوراق کاغذی و تعریف امضای دیجیتال، می‌توان فرایند های بیمه ای را با سرعت و دقت بالایی انجام داد.

بنا به تجربه « وبیمه»  در مدت فعالیت خود از بازار و مشتریان ، در دسترس بودن خدمات و سرعت انتقال مدارک به ایشان و همچنین ارائه ی اطلاعات کافی وکامل به اقشار جامعه میتواند تاثیر قابل ملاحظه ای در ضریب نفوذ بیمه داشته باشد.

 

چه باید کرد؟

اما در نهایت و برای بهبود اوضاع باید به یک نکته اساسی توجه داشت. با وضع قوانین حمایتی و همچنین ایجاد زیر ساخت صدور آنلاین در صنعت بیمه، امکان ایجاد تحول معنا دار در حجم پورتفوی بیمه و افزایش ضریب نفوذ این بیمه در سطح جامعه وجود دارد.به عنوان مثال می توان از یک نمونه موفق هم یاد کرد که در بیمه  سامان رخ داد و این شرکت توانست با در اختیار گذاشتن بستر صدور آنلاین بیمه مسافرتی در بین آژانس های مسافرتی، ضریب نفوذ این نوع بیمه را در جامعه ی هدف خود افزایش دهد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید