پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریمواد مخدر؛ روی سکوی دوم گردش مالی در دنیا

مواد مخدر؛ روی سکوی دوم گردش مالی در دنیا

صفاری گفت: سوداگران مرگ با توجه به سود فراوان در حوزه مواد مخدر به دنبال تقویت این بازار و سوء استفاده از فضای موجود هستند.

به گزارش رتبه آنلاین، مصطفی صفاری، کارشناس مسائل اقتصادی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص گردش مالی صنعت سیاه مواد مخدر در ایران، اظهار کرد: در اقتصاد مقوله‌ای به نام بیکاری وجود دارد که این امر تبعاتی را در پی دارد که قسمتی از آن می تواند روی آوردن افراد بیکار به سمت مواد مخدر شود.

وی با بیان اینکه پس از قاچاق اسلحه دومین گردش مالی در دنیا مربوط به مواد مخدر است، افزود: سوداگران مرگ با توجه به سود فراوان به دنبال تقویت این بازار و سوءاستفاده از فضای موجود هستند.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بر اساس آخرین آمار حدود ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار نفر معتاد به مواد مخدر هستند که ۶۶ درصد آنها به تریاک اعتیاد دارند.

صفاری ادامه داد: اقتصادهای دنیا رویکردها و برخوردهای متفاوتی با این موضوع دارند و باید با دادن آگاهی و اطلاعات از مضررات و مخاطرات مواد مخدر افراد را از گام برداشتن در این مسیر منع کنیم.

وی بیان کرد: در بحث اقتصاد گفته می شود که اگر کالایی بازار مصرفی داشته باشد به هر طریقی این کالا به دست مشتری می رسد لذا ما باید ابتدا در بحث فرهنگ‌سازی افراد معتاد را از مخاطرات آگاه کنیم تا گرایش آنها به این مقوله کاهش پیدا کرده در نتیجه بازار برای مصرف مواد مخدر کمتر می شود.

صفاری در پایان تاکید کرد: علت های گرایش به مواد مخدر باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد و بنده معتقد هستم که علت ها حتما اقتصادی هستند، همچنین هزینه‌هایی که صرف مجزات ها می شود بهتر است به پیشگیری اختصاص پیدا کند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید