پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزمهم‌ترین مزیت راه‌اندازی شرکت‌های کارآفرین

مهم‌ترین مزیت راه‌اندازی شرکت‌های کارآفرین

4333

مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار با اشاره به نقش کلیدی کارآفرینی و کسب‌وکارهای فناورانه نوپا در رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار را از جمله مزایای راه‌اندازی بنگاه‌های کارآفرینی عنوان کرد.

به گزارش رتبه آنلاین، رحیم سرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت کارآفرینی در توسعه و رشد اقتصادی کشورها، اظهار کرد: بسیاری از کشورهای در حال توسعه با استفاده از حداکثر امکانات و بهره‌برداری از ظرفیت کشور خود، آحاد جامعه را به سمت‌وسوی فعالیت‌های کارآفرینانه هدایت کرده‌اند. انقلاب کارآفرینی در حال حاضر از انقلاب صنعتی اهمیت بیشتری دارد و صاحبنظران و کارشناسان حوزه کارآفرینی معتقدند باید انقلاب کارآفرینی در کشور شکل بگیرد.

مهم‌ترین مزیت راه اندازی شرکت‌های کارآفرینی

وی به مزایای راه‌اندازی شرکتهای کارآفرین اشاره کرد و گفت: یکی از محاسن و مزیتهای راه‌اندازی شرکت‌های کارآفرینان ایجاد اشتغال مولد است و به طور متوسط با به کار گرفتن یک نفر برای حداقل سه دیگر به شکل غیر مستقیم ایجاد شغل می‌شود.

مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار افزود: ایجاد اشتغال مولد نیازمند شناسایی، خلق فرصتهای شغلی و استفاده از ظرفیت اشتغال موجود است و از مهمترین دلایل توجه به کارآفرینی به شمار می رود.

سرهنگی با اشاره به نقش کلیدی کارآفرینی و کسب وکارهای فناورانه نوپا در رشد و توسعه اقتصادی کشورها اظهار کرد: کارآفرینان نقش موثری در پیشرفت جوامع داشته‌اند و در راس کسب و کارها قرار گرفته و نقش موثری در پیشرفت جوامع داشته‌اند. بسیاری از کارآفرینان پیشگام موفقیتهای تجاری هستند و به لحاظ رهبری، مدیریت، خلاقیت، نوآوری، بهره‌وری و اشتغالزایی، نقش اثرگذاری در رشد اقتصادی دارند.

به گفته وی افراد کارآفرین نقش مهمی در حرکت چرخ‌های توسعه اقتصادی بر عهده دارند و منشاء تحولات بزرگ در زمینه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی به شمار می‌روند.

تشویق سرمایه‌گذاران به حمایت از ایده‌های نو

مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار در پایان ارائه خدمات مشاوره‌ای به کارآفرینان، برگزاری کارگاههای‌ آموزشی پرورش ایده، تشویق سرمایه‌گذاران به حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه، برگزاری کافه‌های کارآفرینی در دانشگاهها به منظور شناخت و درک مفهوم کارآفرینی و فعالیتهای مبتنی بر نوآوری و همکاری با دانشکده‌های کارآفرینی از طریق انتقال دانش و تجارب کارآفرینی را از جمله اقدامات وزارت کار در راستای حمایت از کارآفرینان و فعالیتهای کارآفرینانه در کشور برشمرد.

بنا به این گزارش، از نگاه کارشناسان اتکا به سرمایه‌های عظیم نیروهای متخصص و خلاق انسانی بهترین راهکار خروج از چالشها و بحران‌های اقتصادی به شمار می‌رود. در راستای حمایت از کارآفرینان برتر و پیشرو، آیین‌نامه‌ای از سوی وزارت کار به هیات دولت ارسال شده که در آن مشوق‌هایی برای کارآفرینان در حوزه تجارت خارجی، سرمایه‌گذاری، مشارکت با شرکتهای خارجی و پیش‌بینی ویزا و خط سبز گمرکی درنظر گرفته شده است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید