پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیمنشا یک‌چهارم آلاینده ها تولید برق و گرما

منشا یک‌چهارم آلاینده ها تولید برق و گرما

مونا مشهدی رجبی:آلودگی هوا معضلی جهانی است ولی در کشورهای در حال توسعه و بازارهای در حال گذار این مشکل بزرگتر از دیگر کشورهای دنیا است . کشورهای چین و هند و ایران در سال‌های اخیر در میان کشورهایی قرار داشتند که بیشترین آسیب را در اثر آلودگی هوا متحمل شدند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سازمان بهداشت جهانی، بیشترین انتشار آلودگی در دنیا در نتیجه فعالیت بخش تولید برق و تولید گرما در دنیا بود. در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۵ درصد از کل انرژی آلودگی ایجاد شده در دنیا در  نتیجه فعالیت این بخش بوده است درحالی‌که صنعت عامل اصلی ایجاد و انتشار ۲۱ درصد از گازهای آلاینده در دنیا است.

حمل و نقل که بارها در مورد ضرورت اصلاح آن و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی در حمل و نقل صحبت شده است عامل ۱۴ درصد از گازهای آلاینده منتشر شده در دنیا است. به تعبیر بهتر برق و تولید گرما، صنعت و حمل و نقل ۵۹ درصد از گازهای آلاینده را ایجاد می‌کنند و توسعه تکنولوژی، تنزل میزان انتشار گازهای آلاینده در این بخش‌ها می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش تصاعد گازهای آلاینده داشته باشد.

جالب اینجاست که کمترین انتشار گازهای آلاینده در دنیا در بخش ساختمان است. در سال قبل  تنها ۶ درصد از گازهای آلایkده منتشر شده در دنیا به دلیل فعالیتهای بخش ساختمانی بوده است و با وجود سرمایه‌گذاری‌های اخیر برای ارتقای تکنولوژی ساخت در دنیا، انتظار می‌رود این سهم هر روز کمتر شود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید