سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهتجارتمنتظر نتایج منفی تصمیمات اخیر دولت بر تولید چای باشید

منتظر نتایج منفی تصمیمات اخیر دولت بر تولید چای باشید

سندیکای کارخانجات چای شمال در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به نتایج منفی برگزاری مزایده فروش چای‌های تاریخ مصرف گذشته (سنواتی) بر بازار این محصول هشدار داد.

به گزارش رتبه آنلاین، این سندیکا پیش از این نیز در نامه به معاون اول رییس جمهور در تاریخ 96.10.26 نسبت به فروش بیش از 27000 تن چای سنواتی اعتراض کرده بودند.

در بخشی از این نامه آمده است:

جناب وزیر، در هفتم همین ماه در دفتر حضرتعالی تلاش شد که شیوه‌ای اتخاذ گردد تا مشکل فروش تولید امسال حل گردد که متاسفانه با درخواست قیمت 2500 تومان روبرو گشتیم، متعاقب آن 96.11.12 در جلسه سازمان چای کشور و در حضور جناب آقای مهندس طهماسبی اطمینان کامل دادند که به هیچ وجه عنوان فروش چای سنواتی مطرح نیست و برای ادامه مذاکره با تجار ما را تشویق نمودند، که در همان لحظه تجار درخواست خرید کل چای را به مبلغ حداکثر 1800 تا 2000 تومان دادند.

آیا می دانید برای هر کیلو چای خشک استحصالی در سال 96 مبلغ 5000 تومان از بیت المال هزینه شده است؟ آیا غیر از این است که دست اندرکاران نابودی چای کشور از آگهی مزایده سازمان تعاون روستایی مطلع بوده اند؟ …..

دولتی که  سالانه 150 میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض می کند ولی از طرف دیگر 50 هزار تن چای کهنه را چماق کرده بر سر 60 هزار خانوار چایکار و هزاران نفر ذینفع می زند و همزمان به عنوان پاداش و جایزه به واردکنندگان چای خارجی معافیت از مالیات ارزش افزوده را مصوب می نماید مصداق فرموده حضرت علی ابن ابی طالب نیست؟ وقتی واردات قاچاق مطرح می شود می گوید ناچیز ( ناچیز یعنی 42000 تن) و یا غیر قابل جلوگیری و کنترل است، آیا قادر به جلوگیری از معافیت از مالیات ارزش افزوده چای خارجی هم نیستید؟ آیا دولت قادر به تقویت تجار واردکننده  و نابودی تولید داخلی است؟ اگر چنین است دیگر عرضی نداریم.

78

79

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید