جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیمقایسه شرکت البرز دارو با شرکت‌های خارجی

مقایسه شرکت البرز دارو با شرکت‌های خارجی


شرکت داروسازی البرز پس از مقایسه خود با شرکت های ایرانی در سال 97 اقدام به مقایسه با شرکت های خارجی کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از شرکت بهینه کاوی ایران، البرز دارو ساختارهای دارایی، بدهی، فروش و نسبت های مالی خود را با شرکت های Hikam انگلستان، Lupip و Sunpharma هندوستان برای سال های 2016 الی 2018 مقایسه کرد.

از نکات قابل توجه این مقایسه می توان به نکات زیر اشاره کرد:

با توجه به سیاست های درمانی و دارویی ایران در ساختار دارایی شرکت های ایرانی از جمله البرز دارو بیشتر دارایی های جاری شرکت ها به اسناد دریافتی تجاری اختصاص یافته است که عمدتا بابت مطالبات مربوط از شرکت های پخش دارویی است. همچنین دارایی های ثابت شرکت های ایرانی نسبت به کل دارایی ها پایین تر از شرکت های خارجی نیز است.

با بررسی ساختار بدهی شرکت های ایرانی می توان دریافت شرکت های دارویی ایرانی بدهی های جاری بالایی دارند که عمدتا بابت تسهیلات مالی دریافتی کوتاه مدت از موسسات اعتباری و بانک ها است. البرز دارو بیش از 67 درصد از بدهی های خود را به دریافت تسهیلات مالی دریافتی اختصاص داده است. این در حالی است که شرکت های خارجی حدود 20 درصد از بدهی های خود را به تسهیلات مالی دریافتی بلند مدت اختصاص داده اند.

البرز دارو با کنترل هزینه های خود توانسته در سال 2018 درصد حاشیه سود بالاتری نسبت به میانگین شرکت های خارجی بزرگی همچون Hikma، Lupin, Sunpharama داشته باشد.

نسبت های مالی البرز دارو نیز در مقایسه با میانگین شرکت های مورد بررسی در سال 2018 وضعیت مناسبی داشت.

جهت دریافت گزارش های تحلیلی و مقایسه ای برای شرکت های خود می توانید با شماره تماس 43089400-1 تماس حاصل فرمایید.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید