جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرورزشیمعرفی کشتی با چوخه ایران در فرانسه

معرفی کشتی با چوخه ایران در فرانسه


ورزش کشتی با چوخه ایران در فدراسیون کشتی سنتی گورن فرانسه معرفی شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی، در سفری که گی ژائوئن، رئیس انجمن جهانی ورزشها و بازی‌های سنتی به ایران داشت، وی به مدت دو هفته از کشتی‌های سنتی و همچنین سایر ورزشها و بازی‌های سنتی در چند استان ایران بازدید داشت. رقابتهای کشتی با چوخه در گودزینل خان اسفراین و همچنین گودهای نوده انقلاب وریواده از جمله مسابقاتی بود که ژائوئن به همراه پتارپتروف کارشناس ورزشهای سنتی از بلغارستان با حضور در آن رقابتها، ضمن تماشای مسابقات، به کارهای تحقیقاتی پرداختند.
رئیس انجمن جهانی ورزشها و بازی‌های سنتی پس از بازگشت به کشور فرانسه نشستی با اعضای کشتی سنتیگورن فرانسه داشت و ضمن معرفی کشتی با چوخه، این رشته ورزشی را تمرین کردند. ژائوئن لباس‌های اهدایی فدراسیون ورزش روستایی ایران را به فرانسه برد و کشتی گیران سنتی کار غرب فرانسه، ضمن پوشیدن لباس‌ها، به تمرین با آن پرداختند.
طبق اعلام ژائوئن، فدراسیون کشتی گورن فرانسه نیز با نصب پوسترهای کشتی با چوخه اهدایی از سوی فدراسیون ورزش روستایی ایران در سالن‌های تمرینش، خواستار همکاری متقابل بین فدراسیون‌های ایران و فرانسه شده و خواستار حضور کشتی گیران سنتی خود در مسابقات و کلاسهای آموزشی در ایران شده است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید