جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمعاملات بورسی کم شد

معاملات بورسی کم شد


تعطیلات در این روزها روی معاملات بورس نیز تاثیرگذار بوده و سبب شده حجم و ارزش معاملات نسبت به روزهای دیگر مقداری کاهش یابد اما در عین حال امروز شاخص کل بورس توانست بیش از ۳۷۰۰ واحد رشد کند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۶۶۲ واحد رشد کرد و تا رقم ۳۰۹ هزار و ۶۳۲ واحدی بالا رفت. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۵۶۹ واحد افزایش تا رقم ۸۴ هزار و ۵۱۸ واحدی پیش رفت.

در عین حال شاخص آزاد شناور با ۵۶۳۵ واحد رشد تا تراز ۳۵۳ هزار و ۷۲۴ افزایش یافت و شاخص بازار اول با رشد ۲۵۹۸ واحد عدد ۲۲۵ هزار و ۴۷۶ را تجربه کرد. شاخص بازار دوم نیز با ۷۷۳۱ واحد افزایش رقم ۶۲۷ هزار و ۷۲ واحدی را پشت سر گذاشت.

گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت تبریز هر کدام به ترتیب ۱۵۲، ۱۳۸ و ۱۰۰ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار  داشت.

پتروشیمی پارس، پتروشیمی جم و پتروشیمی نوری هر کدام به ترتیب ۱۲۱، ۶۰ و ۴۲ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

بانکی‌ها با دادوستد بیش از ۸۰۸ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش معاملات ۹۶ میلیارد تومان رسیدند که در نتیجه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در گروه فلزات اساسی بیشتر سهم‌ها رشد قیمت را تجربه کردند از جمله آن می‌توان به سهامی ذوب‌آهن اصفهان، مس شهید باهنر و سرمایه‌ گذاری توکافولاد اشاره کرد. این گروه در جایگاه چهارم از نظر ارزش معاملات قرار گرفت.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز اکثر سهم‌ها با رشد قیمت بیش از سه درصد روبه‌رو شدند که از جمله آن می‌توان به ایران‌خودرو، صنایع ریختگری ایران، زامیاد و محورسازان ایران خودرو اشاره کرد.

در بورس تهران ۳۱۵ سهم با رشد قیمت و ۳۳ سهم با افت قیمت روبه‌رو بودند. همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۱۶۹ و تعداد نمادهای منفی به ۳۲ رسید.

ارزش کل معاملات بورس تا رقم ۹۲۹ میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات به رقم ۲.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید. تعداد معاملات این بازار به ۲۹۸ هزار و ۸۵۱ دست یافت.

آیفکس نیز با رشد حدود ۷۵ واحدی تا تراز ۳۹۲۷ بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۵۱۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۷۹۹ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید