جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمعادن کوچک فعال می‌شود

معادن کوچک فعال می‌شود

رئیس خانه معدن ایران از برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی معادن کوچک خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، امروز (یکشنبه) نشست خبری هیات مدیره خانه معدن ایران با محوریت چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی با حضور رئیس خانه معدن ایران، رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران و یکی از اعضای هیات مدیره خانه معدن برگزار شد.

در این نشست، محمدرضا بهرامن – رئیس خانه معدن ایران – از برگزاری هفتمین کنفرانس مهندسی معدن همزمان با نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی خبرداد و گفت:‌ در این کنفرانس، نشست‌های تخصصی در زمینه اکتشاف، سرمایه‌گذاری و استارتاپ‌ها مطرح خواهد شد.

وی از برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه محیط زیست، تکنولوژی و اقتصادی، همزمان با نمایشگاه خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این نشست‌ها از سال گذشته آغاز شده و ایده آن از کشورهای خارجی گرفته شده چرا که عمده خروجی نمایشگاه‌ها در این کشورها همین نشست‌های تخصصی است.

بهرامن همچنین از کاهش تعداد شرکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان خارجی از  ۳۵ کشور در این نمایشگاه حضور دارند که نسبت به سال گذشته تعداد آن‌ها کمتر شده است، اما حضور شرکت‌های ایرانی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

رئیس خانه معدن ایران در ادامه با تاکید بر اهمیت توسعه صنایع کوچک و متوسط در کشور از امضای یک تفاهم‌نامه بین خانه معدن ایران، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و چند شرکت برای فعال‌سازی معادن کوچک خبر داد که در زمینه مباحث زیست محیطی و فلزات رنگی کار می‌کنند.

به گفته وی، بر اساس آمار بانک جهانی در سال ۲۰۱۶ از پنج شغلی که ایجاد شده، چهار شغل مربوط به صنایع کوچک است و در ایران نیز بیش از ۹۸.۳ درصد معادن، کوچک و متوسط هستند.

بهرامن همچنین ارتباط با صنایع کوچک را یکی از راه‌های کاهش فشار تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: تصویب لایحه FATF  نیز در کنار پوشش‌هایی که اتحادیه اروپا برای شرکت‌ها در نظر گرفته می‌تواند برخی مشکلات را حل کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید