یزدان سیف  تصریح کرد: تا این لحظه از سال جاری میزان 9 میلیون و 451 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال 7 درصد افزایش تولید را نشان می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش بارشها در سال 97 شاهد رشد تولیدات زراعی هستیم و دلیل این امر مدیریت صحیح آبرسانی به مزارع است.

سیف تصریح کرد:در این خصوص استان خوزستان حدود پانزده هزار میلیارد ریال یا یک هزار و پانصد میلیارد تومان از محل تولید گندم ، درآمد زائی کرده است، استانهای کردستان و گلستان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم درآمد زائی قرار دارند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در مدت زمان یکسال حدود 10 میلیون و ششصد هزار تن مصرف گندم کشور است ،​ با توجه به دو و نیم میلیون تن گندم باقی مانده از سال قبل تولیدات امسال زارعان نیاز کشور را پاسخگو ­است.

سیف گفت: امسال حدود یک میلیون و هزار و چهارصد و شصت و دو هزار محموله سیصد تا چهار هزار تنی از کشاورزان تحویل گرفته شد. میانگین تولید هر کشاورز در سال گذشته 17 تن بوده که امسال به 20 تن افزایش یافته است ، درآمد میانگین کشاورزان از گندم حدود 26 میلیون تومان بوده ، سال گذشته به ازاء هر کیلو گندم هزار و سیصد و هفت تومان پرداخت کرده ایم که این رقم امسال به هزار و سیصد و بیست و هفت تومان افزایش یافته است.

وی افزود:خوشحالیم که میانگین مدت زمان پرداخت قیمت گندم به کشاورزان از 40 روز به 28 روز کاهش یافته است . البته اطمینان می دهیم که این نرخ برای سال آینده افزایش قابل قبولی داشته باشد.