شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیمشکل معاملات مدت دار در شرکت ایران دارو

مشکل معاملات مدت دار در شرکت ایران دارو

گزارش تحلیل فاصله ساختار دارایی های شرکت ایران دارو بین سال های 1393 تا 1395 منتشر شد.

به گزارش رتبه آنلاین، در این گزارش مقایسه ای بین شرکت ایران دارو و 7 شرکت دیگر در گروه مواد و محصولات دارویی با استفاده از تحلیل عمودی و افقی صورت گرفته است.

براساس بررسی و مقایسه ساختار دارایی شرکت ایران دارو با هفت شرکت فعال در این صنعت بیش از 63 درصد کل دارایی های شرکت ایران دارو در دست مشتریان این شرکت است که می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین به روز رسانی زیرساخت های تولید و ماشین آلات و افزایش سطح تکنولوژی نیز از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بر اساس آنچه در جدول مربوط به ساختار دارایی آمده است، درصد سهم دارایی های جاری در مجموع دارایی های شرکت در مجموع روندی صعودی داشته و در سال 95 بالاتر از میانگین شرکت های مورد بررسی بوده است و در میان 8 شرکت مورد بررسی در رتبه 4 قرار گرفته است. با نگاهی دقیق تر به این جدول می توان فهمید که از بین اجزای دارایی های جاری درصد سهم حسابها و اسناد دریافتنی در سال 95 نسبت به سایر شرکت های مورد بررسی بالاتر بوده و در سال آخر در رتبه 3 قرار گرفته است که به نظر می رسد این شرکت بیشتر معاملات خود را به صورت مدت دار و چکی انجام داده است.

از سوی دیگر درصد سهم دارایی های ثابت مشهود در مجموع دارایی های این شرکت نسبت به میانگین صنعت پایین تر بوده و روندی نوسانی داشته است. به نظر می رسد این شرکت باید به روز رسانی زیرساخت ها، ماشین آلات و تجهیزات تولید را در دستور کار خود قرار دهد.

به منظور بررسی ساختار دارایی ها برای شرکت در مقایسه با صنعت مربوطه مجموع دارایی ها 100 درنظر گرفته شده است و میانگین صنعت از بین شرکت هایی که فعالیت مشابهی دارند به دست آمده است. تمامی داده ها به نرخ جاری بوده و از صورت های مالی حسابرسی شده به دست آمده است.

شبکه جهانی بهینه کاوی، یک سازمان غیرانتفاعی است که به عنوان اتحادیه مراکز بهینه کاوی در سرتاسر جهان محسوب می شود. این شبکه در سال 1994 توسط نماینده های مراکز بهینه کاوی کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئد، انگلستان و ایالات متحده با هدف توسعه بهینه کاوی در سطح بین المللی به عنوان یک فرایند بهبود تاسیس شد. از سال 1994 تاکنون کشورهای زیادی به شبکه جهانی بهینه کاوی پیوسته اند و تعداد اعضا را از 5 عضو اولیه به 31 عضو حقوقی و از 25 کشور جهان از جمله ایران رسانده اند.

شبکه بهینه کاوی ایران از سال 1390، فعالیت خود را در قالب ارایه خدمات بنچ مارکینگ آغاز کرد. این شبکه به عنوان نماینده رسمی شبکه جهانی بهینه کاوی (GBN)، به دنبال ایجاد شبکه ای ملی در زمینه بهینه کاوی است و بر همین اساس از انتهای سال 94، ارایه خدمات خود را محدود به اعضای خود کرده تا اینگونه به کمک اعضای خود، رویکرد استفاده از ابزار بهینه کاوی و تمرکز بر روی به اشتراک گذاشتن تجارب موفق را ترویج نماید. این شبکه هم اکنون عضویت بالغ بر 40 بنگاه اقتصادی فعال در صنایع گوناگون تولیدی و خدماتی کشور را داراست که امکان مقایسه 180 شاخص عملکرد مالی و بهره وری از سال 82 تاکنون را به صورت گزارش های تحلیل فاصله با قیمت مناسب و سرعت بالا برای آنها فراهم آورده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید