چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزمشتریان بی‌بضاعتی که چوب صادرات میوه را می‌خورند

مشتریان بی‌بضاعتی که چوب صادرات میوه را می‌خورند

رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد از گران شدن برخی از اقلام میوه و صیفی‌جات در هفته اخیر خبر داد و علت آن را آزاد شدن مجدد صادرات این اقلام ذکر کرد.

به گزارش رتبه آنلاین، حسین مشرف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به کاهش قیمت مرکبات در بازار میوه و تره بار یزد نسبت به همین دوره در سال گذشته، اظهار کرد: پرتقال، لیمو و نارنگی نسبت به سال گذشته به دلیل فراوانی بیشتر، ارزان‌تر هستند اما اقلامی مانند سیب درختی و کیوی به دلیل صادرات گران‌تر از سال گذشته به فروش می‌رسند.

وی در مورد قیمت انواع پرتقال گفت: هر کیلو پرتقال واشنگنتی از ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، پرتقال معمولی از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰، پرتقال کوهستانی از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و پرتقال نابل کوهستانی جیرفت از ۴۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان در میادین تره‌بار یزد عرضه می‌شود.

این مسئول در مورد قیمت دیگر اقلام مرکبات نیز تصریح کرد: نارنگی شمالی که در حال حاضر نیز رو به اتمام است، از ۳۰۰۰ تا ۵۷۰۰ تومان عرضه می‍‌شود و توزیع انواع نارنگی بندری و پاکستانی تولید داخل کشور نیز هنوز آغاز نشده است.

وی با اشاره به آزاد شدن صادرات برخی اقلام میوه و به دنبال آن افزایش قیمتشان، بیان کرد : سیب ممتاز و درجه یک از ۳۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، سیب متوسط از ۵۰۰۰  تا ۶۰۰۰ تومان و سیب درجه دو نیز در رنج قیمت ۳۰۰۰ تومان و کیوی نیز از ۳۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان در میادین توزیع می‌شوند.

مشرف، تاثیر آزاد شدن صادرات بر گوجه و سیب‌زمینی را نیز عامل اصلی گرانی دوباره این اقلام دانست و افزود: گوجه ممتاز از ۳۳۰۰ تا ۳۵۰۰ و گوجه معمولی از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و سیب زمینی نیز از ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در میادین عرضه می‌شود.

وی، گرانتر شدن پیاز را نیز ناشی از صادرات آن عنوان کرد و گفت: پیاز زرد و سفید کهنه با قیمت ۲۵۰۰ و پیاز نو جیرفتی از ۳۰۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود .

این مسئول با بیان این که خوشبختانه کمبود میوه‌ای در استان وجود ندارد، تصریح کرد: اقلام صیفی، کاهو، کلم و کدو نیز به دلیل صادرات گراتر شده‌اند و کاهو و کلم برگ و کلم قرمز به ترتیب با قیمت‌های ۲۳۰۰، ۲۸۰۰ و ۳۵۰۰ تومان عرضه می‌شود .

مشرف در مورد افزایش قیمت سبزیجات نیز تصریح کرد: هر کیلو سبزی خورشتی ۳۵۰۰ و سبزی خوردن ۲۳۰۰ تومان عرضه می‌‍شود ولی به دلیل گرانی سبزی و افزایش دستمزد کارگر، هر کیلو سبزی آماده خوردن ۱۴ هزار تومان و خورشتی اماده طبخ نیز ۸۰۰۰ تومان است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید