جمعه 10 فروردین 1403
خانهصنعتحمل‌و‌نقلمسافران اربعین با قطار ترکیبی به زیارت می‌روند

مسافران اربعین با قطار ترکیبی به زیارت می‌روند

خبرگزاری فارس: پیش‌فروش بلیت قطارهای اربعین از ۲۱ مهرماه/ راه‌اندازی ۲۹۴ رام قطار ترکیبی و فوق‌العاده

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به پیش فروش بلیت قطارهای اربعین از ۲۱ مهرماه گفت: برای تاریخ‌های ۲۸ مهرماه تا ۱۱ آبان ۱۶۰ رام قطار فوق‌العاده و ۱۳۴ رام قطار ترکیبی تهران ـ مهران در نظر گرفته‌ایم.

 میرحسن موسوی امروز در نشست خبری اظهار داشت: برای ایام اربعین حسینی و جابه جایی زوار در تاریخ‌های ۲۸ مهرماه ۹۷ تا ۱۱ آبان‌ماه ۹۷، ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق‌العاده و ۱۳۴ رام قطار ترکیبی تهران ـ مهران راه‌اندازی شده است.

موسوی اضافه کرد: در قطارهای ترکیبی تهران ـ مهران مسافر بلیت قطار تهران  تا کرمانشاه را به همراه بلیت اتوبوس کرمانشاه تا مهران در قالب یک بسته خریداری می‌کند.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: ۲۶ رام قطار فوق‌العاده نیز برای ایام اربعین در مسیر تهران ـ خرمشهر در نظر گرفته‌ایم.

وی‌ ادامه داد: یک ست ریل‌باکس نیز از ایستگاه راه‌آهن خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه به صورت ۲۴ ساعته فعال است؛ قطارهایی که در  مسیر جنوب فعالیت می‌کنند، برنامه‌ریزی شد تا ایستگاه راه‌آهن خرمشهر و در ادامه تا شلمچه ادامه سیر داشته باشند.

معاون مسافری راه‌آهن در تشریح نحوه عملکرد قطار ترکیبی تهران ـ مهران در ایام اربعین گفت: این قطار زائران را تا کرمانشاه منتقل می‌کند و از کرمانشاه با اتوبوس زائران تا مهران جابه جا می‌شوند.

موسوی  افزود: با آژانس‌ها هماهنگ شده است که گر زائران مایل بودند از مرز مهران تا نجف هم در بسته خود بلیت تهیه کنند، امکان خرید داشته باشند که به صورت بلیت اتوبوس و ارزی هست. همچنین امکان تهیه بلیت اتوبوس از کربلا تا مهران هم در بسته‌های بلیت‌های برگشت قطارهای ترکیبی وجود دارد تا مسافر بلیت اتوبوس کربلا تا مهران دریافت کند، سپس از مهران با اتوبوس به کرمانشاه بیاید و آنجا از طریق قطار به تهران منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه تهیه بلیت قطارهای ترکیبی (قطار و اتوبوس) به صورت پکیج در آژانس‌ها و سایت‌های ویژه فروش بلیت قطار وجود دارد گفت: ۲۸۰ هزار نفر ـ صندلی برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است که نسبت به پارسال که ۲۲۱ هزار نفر ـ صندلی بود، ۲۷ درصد رشد دارد.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: سازمان قطارهای فوق‌العاده برای ایام اربعین چهارتخته، شش تخته و صندلی است.

موسوی گفت: قیمت یکپارچه تهران تا مهران همان قیمت مصوب راه‌آهن و به صورت ریالی است، اما نرخ بلیت‌های اتوبوس از مهران تا نجف و کربلا تا مهران به صورت ارزی است.

وی با بیان اینکه پیش فروش بلیت‌های قطار اربعین از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۱ مهرماه ۹۷ آغاز می‌شود، گفت: مسافران می‌توانند اطلاعات دیگر و همچنین قیمت‌ بلیت‌ها را از طریق سامانه ۰۲۱۵۱۴۹ دریافت کنند.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در حال نهایی کردن قیمت‌ بلیت قطارهای اربعین برای نوع سازمان قطارها هستیم، گفت: هنوز با توجه به ۴ یا ۶ تخته بودن یا صندلی بودن واگن‌ها قیمت‌ها نهایی نشده است که به زودی اعلام می‌کنیم.

موسوی با بیان اینکه زائران در صورت تمایل برای استفاده از قطار ترکیبی باید از مسیر تهران تردد کنند، اظهار داشت: از همه شهرها به تهران قطار داریم، همچنین مسافران می‌توانند از طریق قطارهای فوق‌العاده خود را به خرمشهر برسانند، ضمن آن‌که در مسیر مشهد ـ خرمشهر و مشهد ـ کرمانشاه هم قطار داریم.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید