سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریمسابقه عکاسی قهوه بن مانو در نوروز 98

مسابقه عکاسی قهوه بن مانو در نوروز 98


اکثر ما در طول سفرهایمان علاقه‌مند هستیم زیبایی‌هایی که می‌بینیم را ثبت کنیم. اما احتمالاً متوجه می‌شوید که اغلب نمی‌توانید زیبایی و خاص بودن مناظر را در عکس به نمایش بگذارید.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا بنابر اعلام قهوه بن مانو برای عکاسی در سفر علاوه بر موارد فنی، نکات خاص و ساده‌ای وجود دارد که با رعایت آن‌ها و صد البته تمرین و تکرار می‌توانید از این به بعد عکس‌های قابل قبول‌تری را از مناظر دلخواه‌تان ثبت کنید. پیش‌نیاز عکاسی در سفر دو مورد زیر است که در صورت توجه به آن‌ها بیشتر مسیر را طی کرده‌اید.

توجه به جهت و زاویه

به اولین نگاه از یک منظره یا اولین عکسی که گرفتید راضی نشوید و سعی کنید یک منظره‌ی ثابت را از زاویه‌های مختلف ثبت کنید و در نهایت بهترین آن را انتخاب کنید.

صبوری و ممارست

صبور باشید؛ حتی با داشتن بهترین تجهیزات عکاسی و دانش و مهارت کافی در این زمینه، اگر برای گرفتن عکس صبر و حوصله‌ی کافی نداشته باشید، نمی‌توانید تصاویر جذاب و خاطره‌انگیزی ثبت کنید. گاهی ممکن است یک عکاس زمان زیادی را برای انتخاب لحظه‌ی عبور یک پرنده در پس زمینه‌ی غروب خورشید بگذارند.

در ادامه نکاتی کلی را در مورد موقعیت‌های مختلف عکاسی در سفر توضیح خواهیم داد:

چشم‌اندازهای طبیعی

چشم‌اندازها متفاوت هستند؛ از کوه و جنگل و دشت و کویر و باتلاق گرفته تا دریاچه و رودخانه و ساحل. در همان ابتدا به این توجه کنید که چشم‌انداز مورد نظر چه احساسی را به شما منتقل می‌کند. سپس سعی کنید این احساس را در عکس خود به نمایش بگذارید. مثلاً ساحلی که می‌خواهید از آن عکاسی کنید صخره‌ای و خشن و مواج است و یا شنی و ماسه‌ای و روشن؟

شهرها و روستاها

مناظر، هر شهر نیز حس مربوط به خود را دارد. محیط متفاوت، نوع معماری خاص، خط آسمان، مکان‌های مشهور و یا غذا و لباس خاص آن شهر از مواردی هستند که باعث تفاوت شهرها از منظر عکاسی می‌شوند. هنگام سفر به یک شهر، برای عکاسی حداقل سه مورد را باید در نظر بگیرید.

اول اینکه حس کلی شهر را در قالب یک عکس نشان دهید، معمولاً این عکس یک نمای باز از محیط شهر یا خط آسمان است.

دوم، ثبت عکس از ویژگی برجسته‌ای که شهر مورد نظر به آن معروف است.

و مورد سوم، عکاسی از زندگی ساکنان آن شهر است.

یکی از بهترین ایده‌ها برای پیدا کردن نشانه‌های مربوط به یک شهر، توجه به کارت پستال‌ها و تابلوهای موجود در لابی هتل‌ها است.

بناهای تاریخی

هنگامی که می‌خواهید از یک ساختمان، مجسمه و یا هر بنای تاریخی عکاسی کنید، بهتر است که به سابقه‌ی تاریخی آن هم توجه کنید. مثلاً به این دو عکس از مجسمه‌ی وولکان که بیرون شهر بیرمنگام قرار دارد توجه کنید. اگر سابقه‌ی تاریخی این بنا را بدانید متوجه خواهید شد که عکس دوم (با پس‌زمینه‌ی ابری و تیره) حس واقعی‌تری را از بنا منتقل خواهد کرد.

همسفران

ما معمولاً با دوستان و خانواده و به طور کلی افرادی که می‌شناسیم سفر می‌کنیم. سعی کنید در عکاسی از همسفران خود به توازن بین فرد و مکان برسید. مثلاً ممکن است شما پرتره‌ای از دوست خود در یک مکان تاریخی مشهور ثبت کنید به صورتی که تمرکز در عکس روی فرد مورد نظر باشد و شکوه و زیبایی بنا نمایان نباشد.

امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید عکس‌های جذاب‌تری از سفرهایتان به یادگار داشته باشید.

اگر جز افرادی هستید که در تعطیلات نوروز ۹۸ به سفر می‌روید و به قهوه علاقه دارید، بُن‌مانو مسابقه‌ی عکاسی را تحت عنوان نورسکا در سفر (با هشتگ #نورسکادرسفر) با جوایز جذابی شامل سفر به جزیره‌ی کیش، دستگاهاسپرسوساز کپسولی و لوازم دَم‌آوری قهوه ترتیب داده است که می‌توانید برای مشارکت و کسب اطلاعات بیشتر بهصفحه‌ی اینستاگرام آن مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید