جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرورزشیمرگ وزنه برداری در پایتخت/ تعداد داوران بیشتر از مسابقه‌دهندگان!

مرگ وزنه برداری در پایتخت/ تعداد داوران بیشتر از مسابقه‌دهندگان!

وزنه برداری

در رکورد گیری وزنه برداری استان تهران اتفاقی رخ داد که نشان از نابودی این رشته در پایتخت دارد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، در رکوردگیری وزنه‌برداری استان تهران جهت شرکت در مسابقات قهرمانی کشور، اتفاق عجیب و البته تاسف باری رخ داد.

در این مسابقات تنها چهار وزنه بردار شرکت کردند که هیچ کدام هم نتوانستند به رکورد ورودی که فدراسیون برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور تعیین کرده، برسند. در واقع تعداد ورزشکاران شرکت کننده کمتر از تعداد داوران بود و ۴ ورزشکار در حضور ۵ داور مسابقه دادند.

البته وزنه برداری تهران سال گذشته هم درگیر مشکلات اساسی شد چرا که بعد از قهرمانی کشور۹۷، تست دوپینگ تعدادی از وزنه برداران این استان مثبت شد. اکنون به نظر می رسد در بحث استعدادیابی و پشتوانه سازی این استان بزرگ کار خاصی انجام نداده است در غیر این اکنون شاهد چنین نتایجی در رکورد گیری آن هم برای حضور در قهرمانی کشور نبودیم.

نتایج به شرح زیر است:

دسته ۶۱ کیلوگرم:( رکورد ورودی۲۱۰ کیلوگرم)

حمید امن زاده( از اسلامشهر): ۸۵ یک ضرب، ۱۱۰ دوضرب  و مجموع ۱۹۵ کیلوگرم

دسته ۱۰۲ کیلوگرم:(رکورد ورودی۳۲۰ کیلوگرم)

مرتضی فتحی: ۱۴۵ یک ضرب،دوضرب اوت کرد.

دسته ۱۰۹ کیلوگرم: ( رکورد ورودی:۳۳۵  کیلوگرم)

زهیر خدادادی( از اسلامشهر): ۱۴۵ یک ضرب، دوضرب اوت کرد.

دسته ۱۰۹ + کیلوگرم: (رکورد ورودی ۳۵۰ کیلوگرم)

محمد علی شامی( از باشگاه نصر): ۱۵۵ یک ضرب، دوضرب اوت کرد.

وزنه برداران و داوران حاضر در رکورد گیری

وحید رشیدی که به عنوان داور در مسابقات رکوردگیری حضور داشت، گفت: ما از قبل پیش بینی می کردیم چنین شرایطی پیش بیاید چون کسی را نداریم اما برای اینکه جای هیچ حرفی نماند و نگویند رکورد گیری نگذاشتند بنابراین فراخوان دادیم و با حضور داوران و حتی پزشک رکورد گیری را کاملا قانونی برگزار کردیم. این همه فریاد زدیم که تهران حتی سالن هم ندارد که وزنه برداران تمرین کنند اما کسی توجه نکرد و این در حالی است که سالن کبکانیان دارد خاک می خورد اما آن را به هیات تهران نمی‌دهند. تنها یکبار در زمان سرپرستی فدراسیون برای برگزاری یک مسابقه، سالن دست هیات تهران بود.

رشیدی همچنین در مورد رکوردها گفت: فتحی از ابتدا مصدومیت داشت و پزشک هم گفته بود نباید وزنه بزند اما  شرکت کرد و بعد متوجه شد نمی‌تواند ادامه دهد. امن زاده هم وزنه زد اما به حدنصاب نرسید اما دو نفر دیگر آماده نبودند و به حد نصاب هم نرسیدند. زهیر خدادادی در دوضرب وزنه ۱۹۰ کیلوگرم را بالای سر برد اما چون فیکس نشد و قبل از اعلام داوران وزنه را انداخت، ما هم خطا دادیم. بعد از آن هم نتوانست این وزنه را بزند. البته رکورد های ورودی هم نسبت به سال گذشته ۵ تا ۲۰ کیلوگرم افزایش داشت.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید