جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمرغ‌های صادراتی ایران، چند؟

مرغ‌های صادراتی ایران، چند؟

رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران گفت: ظرفیت صادرات صنعت مرغ گوشتی کشور ۳۰۰ هزار تن در سال است و می‌توان هر کیلوگرم مرغ را در بازارهای هدف بیش از ۲ دلار به فروش رساند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادآنلاین –  سپیده قاسمی؛ محمد یوسفی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه پس از رفع ممنوعیت صادرات مرحله‌ای افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: اگر همین امروز اقدام به صادرات کنیم امکان خروج 50 تا 60 هزار تن مرغ از کشور را داریم، اما این حجم به تدریج قابل افزایش تا 300 هزار تن در سال است.

وی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد صادرات نیاز به زیر ساخت‌هایی دارد که پس از وقفه حاصل از ممنوعیت بخشی از آن از دست رفته است.

یوسفی با تاکید بر اینکه تنها رفع ممنوعیت کافی نیست، افزود: برای برگشت صادرات به حجم قابل قبول لازم است زیر ساخت‌های آن آماده شود به طور مثال پرداخت مشوق‌های صادراتی و یارانه برای فراهم شدن شرایط صادرات ضروری است.

وی یادآور شد: در حال حاضر کشورهای قدرتمندی مانند برزیل در صنعت مرغ گوشتی در بازارجهانی حضور دارند و برای رقابت با آن‌ها نیاز به حمایت دولت است.

رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران با تاکید بر اینکه تمام کشورهای که ارتباط سیاسی خوبی با آن‌ها داریم می‌توانند هدف صادرات مرغ ایران باشند، افزود: فعالیت بخش اقتصادی سفارتخانه‌های ما در کشورهای  که ارتباط سیاسی خوبی با آن‌ها داریم می‌تواند مسیر را برای حضور کالاهای ما هموار کند.

یوسفی در پایان قدرت دیپلماسی اقتصادی برای توسعه بازارهای هدف صادراتی را بسیار تاثیرگذار دانست و نیاز مهم اقتصاد کشور در شرایط کنونی برشمرد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید