پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیمردم استرالیا اصلا به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری فکر نکردند

مردم استرالیا اصلا به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری فکر نکردند

  نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود 50 درصد مردم استرالیا اصلا به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری فکر نکرده اند.

به گزارش رتبه آنلاین از کیتکو نیوز، در شرایطی که تقاضای جهانی برای سرمایه گذاری در بازار طلا به شدت رو به افزایش است، نتایج نظرسنجی موسسه ای بی‌سی بولیون نشان می دهد که 50 درصد مردم استرالیا هرگز به سرمایه گذاری در بازار طلا فکر نکرده اند.
بر اساس این گزارش موسسه ای بی سی بولیون اعلام کرد: می خواستیم به این مساله پی ببریم که چه موانع جدی وجود دارد که استرالیایی ها حاضر به نگهداری طلا در سبد سرمایه گذاری خود نیستند. نتایج تحقیقات و نظرسنجی ما نشان می دهد که 45 درصد استرالیایی ها اصلا به سرمایه گذاری در طلا فکر نکرده اند.
بیش از 12.6 درصد استرالیایی ها نیز اعلام کرده اند که نمی دانند چگونه در بازار طلا سرمایه گذاری کنند. 6.8 درصد مردم نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا به شدت پرنوسان است.
به نظر می رسد علت اصلی آنکه 45 درصد شهروندان استرالیایی از طلا به عنوان یک مکان مطمئن سرمایه گذاری چشم پوشی کرده اند این است که علم و دانش کافی برای اتخاذ راهبرد مالی ندارند.
طلا بی شک یک مکان امن سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر نرخ تورم و تنش های سیاسی و اقتصاد ی در عرصه بین المللی است.
یکی از دلایل دیگری که موجب شده مردم استرالیا تمایلی برای سرمایه گذاری در بازار طلا نداشته باشند، رشد فزاینده قیمت مسکن و مستغلات بوده است.

منبع: آریا بازار

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید