پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمحصولات فولادی عرضه نشده در بورس «قاچاق» محسوب می‌شود

محصولات فولادی عرضه نشده در بورس «قاچاق» محسوب می‌شود

محصولات فولادی عرضه نشده در بورس «قاچاق» محسوب می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع گفت: محصولات فولادی که در بورس عرضه نشود، به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود و مجازات دارد.

به گزارش رتبه آنلاین از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره قیمت فولاد از کمیسیون بیرون آمده و در نوبت صحن علنی است تا پس از بررسی به قانون تبدیل شود.

او ادامه داد: موضوع این طرح، عرضه تمام محصولات فولادی اعم از بالادستی‌ها و پایین دستی‌ها و همچنین شرکت‌های دولتی و خصوصی در بورس است که در نتیجه آن، کل زنجیره فولاد باید در بورس عرضه شود.

فیروزی اظهار کرد: تأمین تقاضای داخلی اولویت اول است؛ اگر این عرضه هفتگی در داخل کشور متقاضی نداشت و محصول به فروش نرفت،  اجازه صادرات وجود خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: محصول مجموعه‌هایی که در بورس عرضه نشود را به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌کنیم و در این زمینه جرم انگاری شده است، مجازات دارد و به عنوان کالای قاچاق هم ضبط می‌شود.

او درباره پشت پرده‌هایی که موجب افزایش قیمت فولاد شدند، گفت: قطعاً مجموعه‌هایی وجود دارند که شناسایی آن به طور خاص، وظیفه دستگاه قضایی است. مجموعه‌هایی بازار را از تنظیم خارج می‌کنند و عرضه و تقاضا را به هم می‌ریزند. وقتی بازار فولاد تعادل ندارد، در حالیکه تولیدش ۲ برابر تقاضاست، نشان از وجود مجموعه‌های تأثیرگذار در پشت موضوع است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید