جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمجوز مجلس برای برداشت حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای امور پژوهشی

مجوز مجلس برای برداشت حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای امور پژوهشی

با تصویب مجلس، شورای برنامه ریزی و توسعه استان اجازه پیدا کردند که حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه اختصاص یافته به امور پژوهشی و فناوری را با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان از سرجمع اعتبارات هزینه‌ای استان کسر کنند.

به گزارش رتبه آنلاین، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 97،  نمایندگان مجلس بند ح تبصره 9 این لایحه را با 137 رای موافق، 32 رای مخالف و 4 ممتنع از 201 نماینده حاضر مصوب کردند.

به موجب این مصوبه در راستای اجرای بند (ب) ماده (64) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای تخصیص‌یافته (به استثنای فصول یک و شش) به امور پژوهشی و توسعه فناوری، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مجاز است اعتبارات موضوع این ماده را از سرجمع اعتبارات هزینه‌ای استان (به استثنای ادارات کل آموزش و پرورش استان)، کسر و با هماهنگی دستگاههای اجرائی استانی و بر اساس اولویت‌ها و سیاست‌های پژوهشی مصوب و نیازهای استان و در چارچوب دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور (که با هماهنگی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین می‌گردد) برای امور پژوهشی و توسعه فناوری به دستگاههای اجرائی استانی تعیین‌شده توسط آن شورا اختصاص دهد.

تسری اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به دانشگاه‌های مستقر در استان‌ها

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه‌ دیگری مقرر کردند که اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور را به دانشگاه‌ها و موسسات ‌آموزش عالی مستقر در استانها تسری دهند.

به موجب بند و تبصره 9 لایحه بودجه 97 که به تصویب مجلس رسید، در راستای نقشه جامع علمی کشور کاهش اعتبارات برنامه‌های پژوهشی توسط دستگاه‌های اجرائی، ممنوع است.

همچنین نمایندگان در مصوبه دیگری با تصویب بند ز تبصره 9  لایحه بودجه مقرر کردند که به منظور ارتقای شاخص‌های علمی، پژوهشی و فناوری، اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای مناطق کمترتوسعه‌یافته مصوب 30 /7/ 1393 قابل اختصاص به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پارکهای علم و فناوری مستقر در استان است.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید