پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریمجبور به افزایش نرخ شیرخام شدیم

مجبور به افزایش نرخ شیرخام شدیم


خبر افزایش نرخ شیر خام در حالی هفته گذشته اعلام شد که رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران استان اصفهان از افزایش قیمت این محصول مدتی قبل از اعمال این مصوبه خبر می‌دهد.

به گزارش رتبه آنلاین، موسی رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نرخ شیر خام مدتی قبل از اعمال این قانون و انتشار خبر آن تا سقف 2200 و 2300 تومان رسیده بود که البته با این مصوبه، نرخ شیرخام به 2000 و 2100 تومان درب دامداری‌ها کاهش یافت.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش نرخ شیر خام تا چه میزان موجب گرانی محصولات لبنی خواهد شد، اظهار کرد: بخشی از این مسئله اجتناب‌ناپذیر است، اما برای یافتن چرایی آن باید به ریشه گرانی‌ها بپردازیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران استان اصفهان با بیان اینکه به عنوان تولیدکننده اصرار داریم قیمت تمام‌شده شیر خام متناسب با قدرت خرید مصرف‌کننده و همچنین سود متعارف دامدار باشد، گفت: متأسفانه وقتی در ماه‌های اخیر قیمت علوفه خشبی نسبت به سال‌های قبل افزایش زیادی داشته و علاوه بر آن هزینه‌های تولید بالا رفته، نمی‌توان انتظار داشت تا محصولات لبنی گران نشود، بنابراین قیمت 2100 تومان کمترین نرخ برای هر کیلو شیرخام است.

وی شیرخام را یکی از نهاده‌های تولید لبنیات دانست و تأکید کرد: در کنار شیرخام، نهاده‌های دیگری مانند مواد موجود کارخانجات، ظروف یکبار مصرف که محصول به مشتری عرضه می‌شود، بسیار گران شده است.

رهنمایی با تأکید بر اینکه افزایش نرخ دلار، موجب بر هم خوردن بازار می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه نرخ دلار در مدتی کوتاه یک‌مرتبه چهار برابر شد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت تأثیری بر سایر قیمت‌ها نداشته باشد.

وی تأکید کرد: وضعیت اقتصاد کشور باید بهبود یابد تا قیمت کالاهای نیز کاهش یابد.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه دامداران استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که افزایش نرخ شیرخام تا پایان سال چقدر محتمل است، گفت: اگر علوفه با نرخ فعلی دلار وارد شود، تولیدکنندگان نیز تمایل به افزایش نرخ شیرخام ندارند، اما اگر وضعیت به مخاطره افتاد دامدار نیز ناچار به افزایش قیمت است، چراکه این مسئله یک موضوع صنفی و تولیدی است و نمی‌توان به صورت دستوری قیمت‌ها را مشخص کرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید