پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبرخواندنی‌هامتولدین سال سقوط رایگان سفر می‌کنند!

متولدین سال سقوط رایگان سفر می‌کنند!

اتحادیه اروپا با اختصاص بودجه‌ای 12میلیون یورویی 30 هزار شهروند اروپایی را که در سال 2000 به‌دنیا آمده‌اند به سفر دور اروپای رایگان می‌فرستد.

هدی عربشاهی| رفتار سفر کردن جوانان امروزی یعنی افرادی که از سال ۲۰۰۰ به‌ بعد به‌دنیا آمده‌اند به‌طرز ملموسی تغییر کرده است. از نظر این افراد چندان عجیب نیست که صبح روز بعد از یک‌شب اقامت عالی در بارسلونای اسپانیا بگویند: «اِه.. چرا به لیسبون در پرتغال نرویم؟»

به گزارش رتبه آنلاین از چمدان:زمانی سفرکردن ویژه بزرگسالان بود، ماجراجویی نابی که از ایستگاهی به ایستگاه دیگر انجام می‌شد. سفرهایی که گردشگران بدون وابستگی به اینترنت و خدمات آنلاین باید برنامه‌ریزی می‌کردند، جایی برای خوابیدن پیدا می‌کردند و کوله‌پشتی‌های بزرگ را به دوش می‌کشیدند. امروزه، برنامه‌ریزی برای سفر با امکانات آنلاین بسیار راحت شده است با وجود این، همچنان می‌تواند هزینه‌هایی حتی به گردشگران شیفته‌ سفرهای ارزان تحمیل کند.

اما اکنون، اتحادیه اروپا با تصویب طرح جدیدی، فرصتی استثنائی و رایگان را برای شناختن اروپا در اختیار ۱۸ ساله‌هایی که در کشورهای این قاره در سال ۲۰۰۰ به‌دنیا آمده‌اند قرار داده است. این طرح که دست‌کم تا سال ۲۰۲۰ برای ۱۸ ساله‌ها ادامه خواهد داشت، در سال ۲۰۱۸ برای ۳۰ هزار جوان آماده اجرا است. براساس این‌طرح، ۱۸ ساله‌ها برای شناختن ۳۰ کشور ازطریق ۳۲ شبکه ریلی به مسافت ۱۷۰هزار کیلومتر سفر می‌کنند. این جوانان با دریافت چکی به‌ارزش ۵۱۰ یورو که هزینه آن را اتحادیه اروپا پرداخت می‌کند، این سفر را انجام می‌دهند.

این برنامه با هدف «توسعه هویت اروپا و تقویت ارزش‌های مشترک اروپایی و ترویج آشنایی با مکان‌ها و فرهنگ‌های این قاره» اجرا می‌شود و جزییات آن برای تابستان ۲۰۱۸ در وبگاه Interrail آمده است.

اتحادیه اروپا برای اجرای این طرح ۱۲میلیون یورو اختصاص داده است که هزینه سفر حدود ۳۰هزار جوان ۱۸ ساله را تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید