شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریماده 79 راه نجات «خانه‌ نیما»

ماده 79 راه نجات «خانه‌ نیما»

 

معاون میراث فرهنگی تهران خبر داد: در مکاتبه با دیوان عدالت اداری براساس ماده «۷۹» درخواست بازگرداندن رای ثبت ملی خانه نیما را مطرح می‌کنیم.


به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، با انتشار خبر خروج از ثبت خانه تاریخی «نیما» درخواست‌ها، هشدارها و اعتراض نهادهای مختلف و دوستداران میراث فرهنگی و هنرمندان و ادبا برای لزوم حفاظت از خانه‌ تاریخی این شاعر و هنرمند مطرح شد، حتی بعد از برخی اعتراض‌ها از سوی شورای شهر تهران، دوم بهمن، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای به محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی دستور رسیدگی به وضعیت خانه‌ «نیما یوشیج» را داد.

حالا سپیده سیروس‌نیا، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: کارشناسان دفتر ثبت آثار تاریخی تهران، با بررسی برخی مدارک و بر اساس قانون ۷۹، در مکاتبه‌ای با دیوان عدالت اداری، بار دیگر درخواست بازگرداندن رای ثبت ملی خانه نیما یوشیج را مطرح می‌کند.

او ادامه داد: در دوره‌های گذشته مکاتباتی از سوی شهرداری و میراث فرهنگی مطرح شده بود، همچنین با انتشار تصاویری که نیما را در فضای داخلی خانه نشان می‌دهد، همچنین با توجه به برخی مستندات بار دیگر این درخواست را مطرح می‌کنیم.

وی تاکید کرد: دیوان عدالت اداری در رای خروج از ثبت ملی خانه نیما یوشج، فقط به این اکتفا کرده است که اسم نیما در پرونده ثبت خانه نیامده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید