در کشور سوئیس، شهری به نام سولوتورن Solothurn وجود دارد که تقریبا در شمال این کشور واقع شده است. این شهر حدود 2000 سال قدمت دارد و فاصله‌ آن تا شهر معروف بِرن کم است. در چند سال اخیر گردشگران به این شهر علاقه‌مند شدند زیرا در همه جای آن عدد 11 دیده می‌شود! در حقیقت نکته‌ جالبی که در رابطه با این شهر وجود دارد این است که عدد 11 در آن نقش مهمی ایفا می‌کند. در این شهر 11 کلیسا، 11 چشمه، 11 برج، 11 موزه و… به چشم می‌خورد که وجودشان تصادفی نبوده است. با هم برخی از دیدنی‌های این شهر را که عدد یازده در آنها دیده می‌شود مرور می‌کنیم و در آخر می‌گوییم که عدد یازده در این شهر چه معنایی دارد.

پرده برداری از راز عدد 11 در کشور سوئیس

کمی که در شهر سولوتورن قدم بزنید با مجسمه‌ای ساخته شده از فلز روبه‌رو می‌شوید که به بینندگان اعلام می‌کند اینجا یکی از 11 جوامعی است که هنوز آثار قرون وسطی در آن به وضوح دیده می‌شود.

پرده برداری از راز عدد 11 در کشور سوئیس

 

از دیگر مکان‌هایی که می‌توانید حضور جادویی عدد 11 را در آن ببینید، کلیسای جامع شهر است زیرا 11 در، 11 شیپور و 11 ردیف برای نشستن دارد و ارتفاع آن نیز 11 متر است.

پرده برداری از راز عدد 11 در کشور سوئیس

 

اگر هنوز در مهم بودن عدد یازده در شهر سولوتورن سوئیس شک دارید باید به ساعت‌هایی که در اماکن عمومی شهر نصب شده‌اند دقت کنید؛ ساعت‌ها به جای عدد 12 عدد 11 را نشان می‌دهند! البته در سالهای اخیر بسیاری از ساعت‌ها عدد 12 را دارند اما ساعت گرانبها و کهنی در شهر وجود دارد که مخصوص کلیساست و علاوه بر 11 ساعت، 11 زنگ نیز دارد و قدمت آن زیاد است.

پرده برداری از راز عدد 11 در کشور سوئیس

 

مهم بودن عدد 11 در بسیاری از کسب و کارها نیز مشخص است، برای مثال رستوران‌ها برای خانواده‌ها و گروه‌های 11 نفره تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرند و یا ساعات کاری خود را با 11 تنظیم می‌کنند.

پرده برداری از راز عدد 11 در کشور سوئیس

 

حالا که با برخی از نمادهای عدد 11 در این خطه از سوئیس آشنا شدید باید بگوییم که عدد یازده در این شهر به معنای تلاش برای رسیدن به هدف است. در حقیقت افرادی که به این عدد اعتقاد دارند، می‌خواهند به دیگران نشان بدهند که پلیدی‌های گذشته را کنار گذاشته‌اند و می‌خواهند با تمام وجود برای رسیدن به اهدافشان تلاش کنند. آیا پیش از این، از راز این عدد باخبر بودید؟ در کشور ما چه عددی با مفهومی مثبت گره خورده است؟ آیا آن را می‌دانید؟

منبع: bbc.com