چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیلوکزامبورگ رکورددار بالاترین بهره‌وری اقتصادی

لوکزامبورگ رکورددار بالاترین بهره‌وری اقتصادی

مونا مشهدی رجبی:بهره‌وری کلید رشد اقتصادی در یک کشور است و هر کشوری که بالاترین سطح بهره‌وری  اقتصادی را داشته باشد با سرعت بیشتری می‌تواند رشد کند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از  تایمز، شاخص بهره‌وری اقتصادی در دنیا از تقسیم کردن سرانه تولید ناخالص داخلی به متوسط تعداد ساعات کاری مردم در کشور محاسبه می‌شود و نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی که در نتیجه هر ساعت کار در کشور ایجاد می‌شود چقدراست. مقایسه کشورها و تعیین جایگاه انها در میان ۳۶ کشور  عضو سازمان OECD بر مبنای میزان بهره‌وری اقتصاد در هر ساعت تهیه شده است و یکی از قابل‌اعتمادترین مطالعاتی است که در این زمینه انجام شده است.

بالاترین بهره وری در کدام کشورها است

این مطالعه روی کشورهای  عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی انجام شده است . طبق این گزارش در سال ۲۰۱۶ میلادی لوکسامبورگ بالاترین بهره‌وری اقتصادی را داشته است . در این سال سرانه تولید ناخالص داخلی در  این کشوربرابر  با ۷۸ هزار و ۳۲۰ پوند بود و متوسط تعداد ساعات کاری در این کشور برابر با ۱۵۱۲ ساعت در هر سال بود. طبق این  مطالعه سرانه  بهره‌وری هر فرد در هر ساعت کار برابر با ۵۱.۸۰ پوند بود  و شاخص  بهره‌وری هر فرد در یک هفته کاری به مرز ۱۵۰۶.۱۷ رسید.به این معنا که هر فرد در نتیجه کار یک هفته‌ای می‌تواند ۱۵۰۶.۱۷ دلار تولید ناخالص داخلی در کشور ایجاد کند.

دومین کشور این فهرست نروژ و سومین کشور سوییس است. کشورهای آلمان و ایسلند در این رده‌بندی جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند در حالیکه در رتبه بندی سال قبل  این دو کشور به ترتیب جایگاه هفتم و پانزدهم فهرست را داشتند.

امریکا ششمین کشور این فهرست است و سرانه تولید ناخالص داخلی در این کشور برابر با ۴۵ هزار و ۸۹۸ پوند اعلام شده است. متوسط ارزش تولید ناخالص داخلی ایجاد شده توسط هر فرد در ازای یک ساعت کار در امریکا  برابر با ۱۷۶.۵۳ پوند اعلام شد و سرانه تولید ناخالص داخلی ایجاد شده در اثر  یک ساعت کار برابر با۸۸۲.۶۷ پوند اعلام شد.

در گزارش سال ۲۰۱۷ ، کشور فرانسه جایگاه ۱۵، کشور کانادا جایگاه ۱۴ و بریتانیا رتبه ۱۷ را دارد. در انتهای این فهرست دو کشور کاستا ریکا و مکزیک جای گرفته است و بهره‌وری هر فرد در ازای هر ساعت کار در این دو کشور به ترتیب برابر با ۲.۷۳ پوند و ۴.۱۹ پوند است.  روسیه در این رده‌بندی جایگاه  سی و چهار را دارد و بهره‌وری هر فرد در ازای هر ساعت ار در روسیه برابر با ۴.۲۵ دلار اعلام شده است. بهره وری هر فرد در ازای هر ساعت کار در ژاپن برابر با ۱۷.۲۱ پوند و در که جنوبی برابربا ۱۰.۶۱ پوند اعلام شده است.

 

کشورهایی که در سال ۲۰۱۷بالاتری بهره وری اقتصادی  را دارند(واحد: پوند)
نام کشورسرانه GDP در سالساعت کار در سال(ساعت)بهره وری هر فرد در هر ساعتبهره وری هر فرد در هر روزبهره وری هر فرد در هر هفته
لوکسامبورگ۷۸۳۲۰.۹۰۱۵۱۲۵۱.۸۰۳۰۱.۲۳۱۵۰۶.۱۷
نروژ۵۶۵۵۶.۸۰۱۴۲۴۳۹.۷۲۲۱۷.۵۳۱۰۸۷.۶۳
سوییس۶۰۲۴۹۱۵۹۰۳۷۸۹۲۳۱.۷۳۱۱۵۸.۶۳
دانمارک۴۰۷۱۰.۵۱۱۴۱۰۲۸.۸۷۱۵۶.۶۸۷۸۲.۸۹
ایسلند۵۲۰۲۸.۹۴۱۸۸۳۲۷.۶۳۲۰۰.۱۱۱۰۰۰.۵۶
امریکا۴۵۸۹۸.۹۸۱۷۸۳۲۵.۷۴۱۷۶.۵۳۸۸۲.۶۲
استرالیا۴۲۵۱۵.۷۵۱۶۶۹۲۵.۴۷۱۶۳.۵۲۸۱۷.۶۱
ایرلند۴۷۸۰۵.۷۷۱۸۷۹۲۵.۴۴۱۸۳.۸۷۹۱۹.۳۴
هلند۳۴۳۸۳.۷۶۱۴۳۰۲۴.۰۴۱۳۲.۲۵۶۶۱.۲۳
سوید۳۸۳۶۴.۷۳۱۶۲۱۲۳.۶۷۱۴۷.۵۶۷۳۷.۷۸
آلمان۳۱۷۵۷.۷۸۱۳۶۳۲۳.۳۰۱۲۲.۱۵۶۱۰.۷۳
اتریش۳۳۷۱۵.۳۰۱۶۰۱۲۱.۰۶۱۲۹.۶۷۶۴۸.۳۷
فنلاند۳۲۸۱۱.۱۱۱۶۵۳۱۹.۸۵۱۲۶.۲۰۶۳۰.۹۸
کانادا۳۳۵۸۰.۶۷۱۷۰۳۱۹.۷۲۱۲۹.۱۶۶۴۵.۷۸

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید