پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیلهستان در چهار ماه، پنج وزیر دارایی عوض کرد!

لهستان در چهار ماه، پنج وزیر دارایی عوض کرد!


نخست وزیر لهستان از معرفی پنجمین وزیر دارایی در چهار ماه اخیر به پارلمان خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از بلومبرگ، ماتیوس موراویسکی- نخست‌وزیر لهستان- اعلام کرد که تادوش کوچینسکی را به عناون گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت دارایی به پارلمان معرفی خواهد کرد. کوچینسکی که در لندن به دنیا آمده و سابقه کار در بانک ” سانتاندر” و چندین بانک دیگر را داشته، پیش از تصدی سمت وزیر دارایی به عنوان معاون وزیر دارایی فعالیت داشته است.

از ماه ژوئیه تاکنون و به دلیل اختلاف نظر با دولت بر سر برنامه محرک اقتصادی، تاکنون چهار وزیر دارایی در کابینه روی کار آمده و استعفا داده اند و کوچینسکی به عنوان پنجمین وزیر در چهار ماه اخیر کار سختی را برای پیشبرد برنامه های دولت برای تقویت رشد اقتصادی لهستان خواهد داشت.

موراویسکی هم چنین وزیر امور شرکت های دولتی لهستان را نیز برکنار و یاجک ساسین را به جای وی منصوب کرده است. نخست وزیر لهستان با اعتراف به کاهش محسوس رشد اقتصادی این کشور گفته است که دولت از منابع خود برای دفاع از منافع کشور استفاده خواهد کرد.

در دیگر تغییر اقتصادی کابینه، نخست وزیر لهستان وزارت انرژی را منحل و وزارت اقلیمی را به جای آن تشکیل داد. این وزارت جدید مسئول مبارزه با آلودگی هوا، دستیابی به اهداف تعیین شده در خصوص انرژی های تجدیدپذیر و سیاست گذاری‌های محیط زیستی خواهد بود.

اقتصاد لهستان در سه ماهه دوم امسال رشد ۴.۵ درصدی را تجربه کرد که نسبت به سه ماهه نخست سال ۰.۲ درصد کمتر بود و پیش بینی می‌شود روند کاهش رشد اقتصادی این کشور تا پایان سال ادامه یابد. این رشد که ضعیف ترین رشد از سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می شود در شرایطی به ثبت رسید که با پیشی گرفتن رشد واردات از صادرات، کسری تراز تجاری این کشور افزایش یافت. لهستان در حال حاضر یکی از بالاترین نرخ های رشد اقتصادی در شرق اروپا را دارد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید