پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیلرستان می‌تواند به مهم‌ترین قطب کشاورزی ایران تبدیل شود

لرستان می‌تواند به مهم‌ترین قطب کشاورزی ایران تبدیل شود


نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، لرستان می‌تواند به مهم‌ترین قطب کشاورزی ایران تبدیل شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا ، مهندس مجید کیان‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به قابلیت و توانمندی استان برای تبدیل‌شدن به یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی کشور، اظهار کرد: لرستان به‌واسطه برخورداری از اراضی کشاورزی وسیع و حاصلخیز و همچنین ذخایر و منابع آبی مناسب می‌تواند به یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی کشور تبدیل شود اما لازمه تحقق این مهم برنامه‌ریزی علمی و اصولی است.

وی با انتقاد از عدم نظارت و برنامه‌ریزی علمی برای استفاده بهینه و حداکثری از اراضی کشاورزی، افزود: علیرغم پیشرفت‌های چشمگیری که در حوزه کشاورزی در اکثر کشورهای دنیا صورت گرفته، کشاورزی ما هنوز بین سنتی و مدرن سرگردان است و نتوانسته‌ایم از تکنولوژی‌های پیشرفته این حوزه برای بهره‌وری اقتصادی استفاده کنیم.

کیان‌پور با درخواست از وزارت جهاد کشاورزی برای فراهم آوردن امکانات لازم برای توسعه انواع آبیاری‌های نوین در اراضی کشاورزی سراسر کشور بیان کرد: استفاده درست و علمی از آب برای فعالیت‌های کشاورزی میسر نمی‌شود مگر آنکه فرهنگ آن را در بین کشاورزان ترویج و نهادینه سازیم و برای استفاده اقتصادی از منابع و ذخایر آبی برنامه‌ریزی شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید