شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیقیمت هر متر آپارتمان در گران‌ترین شهرهای اروپا

قیمت هر متر آپارتمان در گران‌ترین شهرهای اروپا

مونا مشهدی رجبی :با گذشت چندین سال از بحران مالی و اقتصادی در اروپا، قیمت آپارتمان و خانه‌های مسکونی در این قاره به تدریج  افزایش یافته است.  افزایش سطح اعتماد مردم به اوضاع اقتصادی ، بهبود بازار کار و در نهایت افزایش قدرت خرید مردم سبب شد تا هر روز بر شما افرادی که متقاضی خرید خانه هستند افزوده شود ولی سرمایه‌گذاری در بخش ساخت مسکن در این کشورها متناسب با رشد تقاضا افزایش پیدا نکرده‌ا‌ست.‌

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از مرکز مطالعات بازار مسکن اروپا، در سال‌های اخیر افت نرخ بهره بانکی زمینه را برای ارزان شدن هزینه دریافت وام‌های مسکن فراهم کرد ولی بحران اقتصادی و مشکل اشتغال اروپایی ها مانع از بهره گیری آنها از فرصت ایجاد شده در اقتصاد شد.به تعبیر بهتر، افت هزینه دریافت وام مسکن در سالهایی که اروپا با مشکلات مالی مواجه بود نتوانست زمینه ساز افزایش تقاضا برای وام مسکن  شود ولی هم‌اکنون که  اقتصاد به ثبات  نسبی رسیده است ،هر روز بر شمار متقاضیان بازار مسکن اضافه می‌شود .

اما نا توانی بازار برای عرضه کافی مسکن زمینه را برای افزایش قیمت فراهم کرده است. آمارها نشان می‌دهد در ماه‌های اخیر قیمت مسکن در بسیاری از کشورهای اروپایی رشد کرد و این رشد نه به دلیل ایجاد حباب در بازار بلکه به دلیل کمبود عرضه بود.

طبق این مطالعه گران‌ترین آپارتمان‌های مسکونی در شهر موناکو مشاهده می‌شود. مردم برای خرید هر متر مربع آپارتمان در این شهر باید ۶۰ هزار ۱۱۴ دلار امریکا بپردازند. در لندن  مردم برای خرید  هر متر آپارتمان باید به طور متوسط ۳۴ هزار و ۵۳۱ دلار هزینه کنند و در پاریس قیمت هر متر مربع آپارتمان در مناطق خوب شهر برابر با ۱۷ هزار و ۲۷۷ دلار امریکا است. لازم به ذکر است که این قیمتها بر مبنای قیمت آپارتمان‌های ۱۲۰ متری که بیشترین متقاضی را در بازار دارد اعلام شده است.

در ژنو پایتخت سوییس مردم برای خرید هر متر مربع آپارتمان ۱۵ هزار و ۴۹۵ دلار  و در وین پایتخت اتریش ۱۴ هزار و ۵۹۲ دلار هزینه می‌کنند. شهرهای رم، استکهلم، هلسینکی ، امستردام و برلین در این رده‌بندی  جایگاه ششم تا دهم را دارند. متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در برلین پایتخت کشور آلمان برابر با ۶ هزار و ۷۳۹ دلار است

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید