شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیقیمت مواد غذایی در ایران چقدر رشد کرد

قیمت مواد غذایی در ایران چقدر رشد کرد

مشکلات اقتصادی و افزایش تورم در ایران در سالهای اخیر  یک معضل بسیار بزرگ بوده است . معضلی که دولت برای کنترل آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرد وبا بهره گیری از سیاستهای اقتصادی و ابزارهای مالی مختلف  تا اندازه زیادی در کنترل آن موفق بود. اما رشد بیکاری و تداوم رکود اقتصادی در کشور  هم به این بحران دامن زده است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از بانک مرکزی ایران، قیمت انواع مواد غذایی و خوراکی های اصلی در ایران طی یک سال اخیر  رشد کرده است و همین مساله سبب شد تا هزینه های زندگی مردمی که با مشکل بیکاری و نرخ پایین دستمزدها هم مواجه هستند، بیشتر شود.

این آمار که متوسط قیمت انواع فراورده های غذایی در فاصله اکتبر تا ۲۱  نوامبر  سال ۲۰۱۷ میلادی که مصادف با آذر ماه سال ۱۳۹۶ است را نسبت به مدت مشابه سال قبل مطالعه کرده است. این آمار  نشان می دهد  بیشترین سرعت رشد قیمت به  انواع سبزیجات اختصاص داشت .

در سال جاری قیمت  انواع سبزیجات در ایران ۲۱.۲ درصد نسبت به سال قبل رشد کرد. نرخ رشد قیمت انواع گوشت مصرفی در ایران ۱۸ درصد  بود و قیمت  انواع فراورده های لبنی و تخم مرغ با نرخ ۱۳.۳ درصد افزایش یافت.آمار نشان می‌دهد در سال جاری قیمت انواع  نان و غلات در ایران۱۰.۹ درصد  رشد کرد  و هزینه تامین انرژی برق و گاز و سوخت با  نرخ ۴.۲ درصد افزایش یافت. در ماه مورد مطالعه قیمت انواع گوشت و سبزیجات در ایران بیش از متوسط  رشد قیمت مواد غذایی  افزایش یافت و قیمت نان و لبنیات کمنتر از متوسط رشد قیمت غذا و آشامیدنی ها رشد کرد.

طبق این آمار متوسط قیمت مواد غذایی و آشامیدنی‌ها در ایران در ماه  مورد مطالعه نسبت به  مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۳.۹ درصدی همراه بود.

مطلب قبلی
مطلب بعدی
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید