سه‌شنبه 29 اسفند 1402
خانهگفت‌وگوقیمت لاستیک خودرو افزایش یافت

قیمت لاستیک خودرو افزایش یافت

 سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر از افزایش قیمت لاستیک خودرو در کشور خبر داد. 

مصطفی تنها در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: قیمت تایر رادیال 20 درصد و تایرهای نخی 32 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین اظهارداشت: تایر از سال 1393 تا کنون تنها 9 درصد آنهم در ابتدای تابستان سال جاری افزایش قیمت را تجربه کرده است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر گفت: قیمت نهاده های تولید تایر از قبیل نخ، دوده، کائوچو مصنوعی و غیره طی سال جاری به طرز عجیب و غریبی افزایش یافته است.

وی افزود: برای مثال کائوچو مصنوعی یکی از مواد اولیه عمده تولیدتایر است که متاسفانه به ازای هرکیلو 14 هزار تومان افزایش قیمت یافته در حالیکه نرخ این محصول در ابتدای سال جاری هرکیلو چهار تا پنج هزار تومان بیشتر نبوده است.

تنها بیان داشت: تغییرات شدید قیمتی در مواد اولیه به خصوص تولید داخلی قیمت تمام شده تولید تایر را به شدت بالا برده است.
وی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون از حیث ارزشی 40 تا 45 درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید تایر از خارج تامین می شود، گفت: واردات این مواد نیز با مسائل و معضلات خاص خود همراه است.
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر افزود: دولت به ظاهر ارز چهار هزار و 200 تومانی به صنایع تایر سازی اختصاص داده ولی نه برای تمامی مایحتاج مورد نیاز این صنعت!.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 11 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید