پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزقیمت طلا و نقره به پایین ترین سطح در 7 ماه اخیر...

قیمت طلا و نقره به پایین ترین سطح در 7 ماه اخیر رسید

  به دنبال ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی، قیمت طلا و نقره در پایان مبادلات روز جمعه به پایین ترین حد خود در 7 ماه اخیر رسیده است.

به گزارش آریا بازار  از رویترز، در شرایطی که ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسیده است، قیمت طلا و نقره با کاهش شدیدی روبرو شد.
بر اساس این گزارش ادامه نگرانی ها نسبت به تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز تاثیر منفی زیادی بر افت قیمت جهانی طلا و نقره داشته و تقاضای فلزات گرانبها را کاهش داده است.
قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 1240 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1236 دلار نیز رسید که این پایین ترین قیمت از 12 دسامبر به شمار می رود. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت یک درصدی روبرو شده است.
قیمت طلا از اواسط آوریل تاکنون بیش از 9 درصد کاهش داشته است. قیمت هر اونس نقره نیز با 0.6 درصد کاهش به کمتر از 15.80 دلار رسیده است که این پایین ترین قیمت از 13 دسامبر بوده است. قیمت نقره در هفته گذشته بیش از 1.2 درصد کاهش داشته است.
تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که مازاد تجاری چین با آمریکا طی ماه گذشته بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو شده است.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر از اواخر آوریل تاکنون 8 درصد کاهش داشته و به کمتر از 26 میلیون اونس رسیده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید