پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزقیمت طلای جهانی رو به افزایش گذاشت

قیمت طلای جهانی رو به افزایش گذاشت


قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تأثیر آمار مأیوس کننده بخش تولید چین که باعث سقوط بازارهای سهام و تجدید نگرانی‌های اقتصادی شد، افزایش پیدا کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۸۲.۰۸ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۳.۹۰ دلار رسید.

به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر شرکت “سی ام سی مارکتس”، فضای بی اعتمادی که در معاملات صبح سه شنبه تحت تأثیر انتشار شاخص مدیران خرید بخش تولید چین در بازار آسیا موج می‌زد، باعث ریزش ارزها و بازارهای سهام شد.

شاخص مدیران خرید بخش تولید از ۵۰.۲ واحد در مارس به ۵۰.۱ واحد در آوریل کاهش یافت و نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین را برانگیخت و بازارهای سهام آسیا را به عقب نشینی واداشت.

طلا در برابر ابهامات اقتصادی و سیاسی به پناهگاه امن سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شود. با این حال این فلز ارزشمند اخیراً در برابر صعود اخیر بازارهای سهام و آمار اقتصادی مثبتی که نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی را تخفیف داد با فشارهای کاهشی روبرو شده است.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی نوشت: طلا باید بر عوامل منفی غلبه کند و عمر صعود این فلز ارزشمند ممکن است کوتاه باشد.

این فلز ارزشمند روز گذشته پس از این که وال استریت به رکورد بالایی صعود کرد، از بالاترین رکورد خود در بیش از یک هفته اخیر عقب نشینی کرده بود.

به گفته یانگ، روند فنی نیز برای صعود قیمت طلا منفی شده است.

سرمایه‌گذاران منتظر آمار اقتصادی منطقه یورو هستند و همچنین به اظهارنظر کمیته بازار آزاد فدرال چشم دوخته‌اند که مسیر آتی افزایش نرخ‌های بهره آمریکا را مشخص خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا با توجه به این که آمار اقتصادی نه چندان مطلوب بوده‌اند نرخ‌های بهره را امسال ثابت نگه دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و ۱۴.۸۹ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۸۹۳.۵۰ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۳۷۲.۶۹ دلار رسید.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید