پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهبازار پولی مالیقول شفاهی بانک مرکزی برای تغییر درصد ارزهای صادراتی

قول شفاهی بانک مرکزی برای تغییر درصد ارزهای صادراتی


عضو اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که با توجه به مشکلات صادرکنندگان در بازگشت ارز حاصل از صادرات‌شان، بانک مرکزی به آنها قول شفاهی داده که درصد ارزهای صادراتی را تغییر دهد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، احمد فرشچیان صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در ماه‌های ابتدای سال ۱۳۹۷ با توجه به تغییراتی که در دستورالعمل‌های ارزی به وجود می‌آمد، صادرکنندگان با مشکلات جدی مواجه شدند اما خوشبختانه در چند ماه گذشته تغییراتی ایجاد شده که به بازگشت ارز صادراتی کمک کرد.

وی ادامه داد: با وجود آنکه آمارهای سامانه نیما نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته میزان ارز صادراتی بازگشتی به کشور افزایش یافته، اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که تاکید بانک مرکزی بر درصدبندی ارزهای صادراتی، هنوز ابهام‌هایی را به وجود می‌آورد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که بانک مرکزی به صادرکنندگان قول شفاهی در درصدبندی ارز صادراتی را داده است، توضیح داد: پس از مذاکراتی که داشتیم بانک مرکزی اعلام کرد که براساس درصد قطعی درج شده در دستورالعمل اخیر که باید ارز را به کشور بازگرداند (۵۰ درصد سامانه نیما و ۳۰ درصد واردات در ازای صادرات)، ما می‌توانیم با دست بازتری نسبت به بازگشت ارز اقدام کنیم که این مساله می‌تواند به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع در حد یک قول شفاهی باقی‌مانده و بانک مرکزی فعلاً حاضر نشده به ما قول مکتوبی در این زمینه ارائه کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید