پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرقدرتمندترین پردازنده هوش‌مصنوعی رونمایی شد

قدرتمندترین پردازنده هوش‌مصنوعی رونمایی شد


هواوی از بزرگترین و قدرتمندترین تراشه پردازنده مبتنی بر هوش‌مصنوعی در جهان رونمایی کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، هوش مصنوعی یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین فناوری‌های روز جهان به شمار می‌رود که در صنایع و حوزه‌های مختلفی همچون تکنولوژی، خودروسازی، شهرسازی، هوا و فضا و غیره کاربردهای فراوانی خواهد داشت و به روند رشد و پیشرفت بشر در زمینه‌های مختلف کمک بسزایی خواهد کرد.

شرکت چینی هواوی روز گذشته رسما از تراشه پردازنده Ascend ۹۱۰ که بزرگترین و قدرتمندترین پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی در جهان است، رونمایی و پرده‌برداری کرد تا به تمامی غول‌های تکنولوژی در جهان ثابت کند که در راستای پیشرفت به سوی جهانی هوشمندانه‌تر گام‌های بلند و مستحکمی برداشته است.

بر اساس گزارش وب سایت interestingengineering، اریک ژو، مدیر بخش هوش مصنوعی در شرکت هواوی، در این خصوص خاطرنشان کرد: ما از اکتبر سال گذشته که از برنامه‌های دقیق خود در فناوری‌های هوش مصنوعی خبر داده و سخن گفتیم، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه همه چیز از واحد تحقیق و توسعه گرفته تا راه‌اندازی خط تولید، طبق برنامه به پیش رفته است و ما طبق وعده‌های خود، در آینده‌ای نزدیک قادر خواهیم بود یک پردازنده قوی مبتنی بر هوش مصنوعی را تولید و به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید