پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیقاچاق ۳۴ هزار خودروی لوکس به کشور

قاچاق ۳۴ هزار خودروی لوکس به کشور


نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: 5300 خودروی قاچاق به کشور وارد شد که در این باره تذکر دادیم اما بعد از تذکرات میزان آن به
ترتیب به 6481، 13 هزار و 500 و بعد هم به 34 هزار خودرو افزایش یافت.
به گزارش رتبه آنلاین از فارس، امیر خجسته در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 20 خرداد 97) با اشاره به گرانی قیمت‌ کالاهای ضروری در بازار، گفت: شاهد رها شدن بازار و قیمت‌های نجومی برای اقلام و اجناس هستیم و نارضایتی مردم امروز از گرانی کالاهاست.نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چرا بازار به حال خود رها شده و هیچ نهادی بر قیمت‌گذاری‌ها نظارت و کنترلی ندارد. همه سکوت کرده‌اند و عکس‌العملی نسبت به افزایش قیمت کالاها وجود ندارد.

وی افزود: چرا به داد مردم نمی‌رسیم، چرا هیچ نظارتی بر قیمت‌گذاری‌ها نیست و هر صنفی برای خود قیمت‌گذاری می‌کند و کسی به داد مردم نمی‌رسد.

خجسته خاطرنشان کرد: استخوان‌های مردم زیر فشارهای اقتصادی در حال خرد شدن است با بالا رفتن قیمت دلار و بی‌ارزش شدن پول ملی ارزش حقوقی 2 میلیون تومان در حد یک میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: ما از آمریکا و رژیم صهیونیستی آسیب نخواهیم دید اما از نارضایتی‌هایی که بر اثر این گرانی‌ها ایجاد می‌کنیم و همه در قبال آن سکوت کرده‌اند و کسی عکس‌العملی نشان نمی‌دهد آسیب خواهیم دید و لذا از دولت می‌خواهم تا هر چه زودتر قیمت‌ها را متناسب با درآمد مردم و نه متناسب با دلار 7 هزار تومان کنترل کند.

وی با اشاره به موضوع فساد در کشور افزود: بانک‌های ما زیان‌ده هستند، سپرده‌های مردم را گرفته‌اند و در جاهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این بانک‌ها هم ورشکست و مغروق شده‌اند و از بانک ملی هم پول می‌گیرند.

خجسته در پایان با اشاره به موضوع قاچاق خودرو به کشور، خاطرنشان کرد: 5300 خودرو به صورت قاچاق به کشور وارد شد و تذکر دادیم این میزان به 6481 دستگاه خودرو افزایش پیدا کرد و در مرحله بعد به 13 هزار و 500 دستگاه خودرو افزایش یافت و امروز شاهد هستیم 34 هزار خودروی لوکس به صورت قاچاق به کشور وارد شده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید