جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیفعلا برای توسعه خودروهای آلاینده برنامه‌ای نداریم!

فعلا برای توسعه خودروهای آلاینده برنامه‌ای نداریم!


شرکت خودروسازی دایملر آلمان به تازگی اعلام کرده است به منظور گسترش خط تولید خودروهای پاک، برقی و دوستدار محیط زیست، فعلا برنامه‌ای برای توسعه خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی ندارد.  

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، شرکت خودروسازی دایملر آلمان به تازگی اعلام کرده است که در حال حاضر برنامه جدیدی برای توسعه خط تولید خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی ندارد و تصمیم گرفته است که بجای آن، خط تولید خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست را گسترش داده و محصولات جدیدی را معرفی و عرضه کند که در کاهش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست تاثیرگذار خواهند بود.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز، که بدون شک یکی از پیشگام‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان به شمار می‌رود، در گزارش‌های پیشین نیز از سرمایه‌گذاری چندمیلیارد دلاری خود در بخش توسعه خودروهای الکتریکی خبر داده بود.

بر اساس گزارش وب سایت thedriven، انتشار این خبر بازتاب‌های رسانه‌ای گسترده و متعددی داشت به گونهای که موجب شد ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل شرکت آمریکایی تسلاموتورز به عنوان یکی از تولیدکنندگان نوظهور و پیشگام خودروهای برقی در جهان یک پیام تبریک و قدردانی خطاب به مدیرعامل و مقامات شرکت دایملر آلمان در صفحه توییتری خود منتشر و در آن از تصمیم و اقدام این خودروساز مشهور و بزرگ سپاسگزاری کند. وی در این پیام نوشته بود: آینده از آنِ خودروهای برقی است، به دایملر تبریک می‌گوییم!

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو، این بدان معناست که دایملر از بخش‌های بزرگ و سودآور شرکت خود همچون Daimler Trucks، Mercedes-Benz Vans و Daimler Buses که در سال ۲۰۱۸ میلادی درآمدی معادل ۱۶۷.۴ میلیارد یورو را برای آن به ارمغان آورده است، می‌خواهد صرف نظر کند و بجای آن بر روی توسعه و تولید خودروهای جایگزین غیر آلاینده یعنی وسائل نقلیه برقی و الکتریکی تمرکز کند و نقش خود را در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و جو زمین ایفا کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید