شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزفعالیت 50 شرکت کشتی سازی در ایران

فعالیت 50 شرکت کشتی سازی در ایران

فعالیت 50 شرکت کشتی سازی در ایران

 عضو هیئت مدیره انجمن صنفی ساخت شناور و تجهیزات سازه های دریایی ایران از وجود 50 شرکت کشتی سازی در کشور خبرداد. 

به گزارش رتبه آنلاین، پیمان مسعود زاده در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: از این تعداد 30 شرکت مربوط به بخش خصوصی است.
وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر بزرگترین شرکت های کشتی سازی ایران از نظر تناژ و ابعاد در حوزه مدیریت بخش دولتی قراردارند.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی ساخت شناور و تجهیزات سازه های دریایی کشور گفت: ایران از زمان های بسیار دور دارای صنعت دریانوردی بوده است.
وی در ادامه عقبه کشتی سازی در ایران را بسیار درخشان توصیف کرد و افزود: سابقه ساخت لنج های چوبی در کشور به هزاران سال قبل برمی گردد.
مسعودزاده اظهارداشت: توسعه کشتی سازی صنعتی و تجاری در ایران به دوران پس از انقلاب بویژه جنگ هشت ساله تحمیلی منوط می شود.
وی همچنین گفت: شرکت های داخلی امروز در تمامی حوزه ها اعم از شناورهای کوچک و تندرو با جنس بدنه فایبرگلاس، آلومینیومی و فولادی در کشور فعالیت دارند.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی ساخت شناور و تجهیزات سازه های دریایی کشور افزود: خوشبختانه در بیشتر دانشگاه های ایران رشته های دریایی اعم از مهندسی و طراحی، دریانوردی، اقیانوس شناسی، علوم جو و زیست محیطی تدریس و سالانه دانش آموختگان زیادی در مقاطع و رشته های مختلف دریایی در کشور فارغ التحصیل می شوند.
وی تصریح کرد: صنعت دریایی ایران امروز به لحاظ تولید علم جایگاه بسیار خوبی در سطح دنیا دارد.
مسعودزاده در ادامه یادآورشد: این صنعت در بحث اشتغال افزایی، رشد اقتصادی، توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور بسیار نقش آفرین است.
برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 21 به مدت 60 دقیقه با هدف معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی کشور به ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت کشور به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید