پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریفروش سینماها از پخش سه بازی جام جهانی

فروش سینماها از پخش سه بازی جام جهانی

سینماهای ایران با پخش سه بازی کشورمان در جام جهانی فوتبال، بیش از یک و نیم میلیارد تومان فروش کردند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، پس از پخش مسابقه فوتبال ایران _ مراکش، ایران _ اسپانیا و ایران _ پرتغال در سینماهای کشور که با استقبال بسیاری از مخاطبان روبرو شد، بیش از ۹۰ هزار بلیت فروخته شد که این میزان به رقم فروش بیش از یک و نیم میلیارد تومان می‌رسد.

از این تعداد بیش از هفتاد درصد سالن‌های پخش بازی‌ها در تهران بوده‌اند و تقریبا تمام بلیت‌های سینماها هم فروش رفته است.

 محسن آزاددل از سایت سینما تیکت درباره آمار فروش بلیت‌ها از طریق این سایت بیان کرد: شب گذشته (4تیرماه) بازی فوتبال ایران _ پرتغال در حدود ۸۰ سالن سینمایی در کشور به نمایش درآمد و از این طریق ۳۰ هزار بلیت فروش رفته است بنابراین می‌توان گفت که این بازی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

او درباره میزان فروش کلی این سه بازی در سینماها نیز گفت: سینمای کشور روی هم بالای یک و نیم میلیارد تومان از این سه بازی به دست آورده این درحالی است که بازی اول در ۷۵ سالن سینمایی، بازی دوم در حدود ۹۰ سالن سینمایی و بازی سوم مقداری کمتر از بازی قبل و در ۸۰ سالن به نمایش درآمد که یکی از علت‌های آن می‌تواند این باشد که برخی سینماها نتوانستند برای پخش بازی دیشب مجوز نمایش بگیرند.

آزاددل همچنین اضافه کرد: تاکنون گزارشی از خسارت به سینماها به ما نرسیده است و بعد از این نیز قرار است دو بازی نیمه نهایی و یک بازی فینال جام جهانی هم در سینماها نمایش داشته باشند.  نکته دیگر هم این است که بازی دیشب در استادیوم آزادی هم برگزار شد که حدود ۲۰ هزار بلیت برای استادیوم «آزادی» از طریق «سینماتیکت» فروش رفته است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید