جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزفروش خودرو به متقاضیان با ارز 10 هزار تومانی

فروش خودرو به متقاضیان با ارز 10 هزار تومانی

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه مافیای خودرو عامل گرانی خودروی داخلی است، گفت: پس از مشکلات بازار ارز و طلا، اکنون نوبت به خودرو رسیده و مافیای داخلی در این حوزه شکل‌گرفته که زیر نظر وزارت صنعت و معدن فعالیت می‌کند.
به گزارش رتبه آنلاین از خبرگزاری تسنیم، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه مافیای خودرو عامل گرانی خودروی داخلی است، گفت: پس از مشکلات بازار ارز و طلا، اکنون نوبت به خودرو رسیده و مافیای داخلی در این حوزه شکل‌گرفته که زیر نظر وزارت صنعت و معدن فعالیت می‌کند.
امیر خجسته اظهار داشت: شرکت خودروسازی سایپا تا پایان شهریور باید 160 هزار دستگاه خودرو را تحویل مالکان می‌داد، اما چند ماه است که معطل کرده و با بهانه‌های مختلف، مردم را به بازی گرفته است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شرکت قطعات خودرو را با ارز 3500 و 4200 تومانی وارد کرده و حال به نرخ 10 هزارتومانی می‌فروشد درحالی‌که باید با همان نرخ پیشین در اختیار مردم قرار دهد.

خجسته با انتقاد از سکوت وزیر صنعت و معدن در برابر این بحران بیان کرد: مافیای خودرو مربوط به داخل بوده و از آمریکا و اسرائیل هدایت نمی‌شود، بلکه برخی چون شرکت‌های خودروسازی دست به احتکار زده‌اند.

وی اعلام کرد: افزایش نرخ خودرو در کشور اقدامی سازمان‌یافته بوده و هرج‌ومرج در جامعه ایجاد کرده است و هرچند وقت یک‌بار در اثر سوء مدیریت تیم اقتصادی دولت کشور دچار مشکل می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: چند ماه پیش هم موضوع ثبت سفارش 34 هزار دستگاه خودرو لوکس به‌طور غیرقانونی مطرح شد که با آن برخورد کردیم، هرچند 6481 دستگاه وارد کشور شد.

خجسته با بیان اینکه مسئله امروز تحویل ندادن خودرو داخلی در زمان مناسب است، گفت: مشکلات این حوزه به مدیران شرکت‌های خودروسازی چون سایپا برمی‌گردد که می‌خواهند خودرویی که قطعاتش با ارز 4200 تومانی واردشده را گران‌تر فروخته و به وسیله نمایندگی‌های خود در حال فروش خودرو به نرخی گران‌تر از ارزش واقعی آن هستند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید