چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنری«فرمانده ۴» نوروز روی آنتن می‌رود

«فرمانده ۴» نوروز روی آنتن می‌رود

 مدیرخانه مستند انقلاب اسلامی درباره تولیدات این مرکز و همچنین تولید رئالیتی‌شوها توضیحاتی را ارایه کرد.


حسین افشار مدیرخانه مستند انقلاب اسلامی با اشاره به تولید آثار در این مرکز و تعامل برای نمایش آنها از شبکه مستند به خبرنگار مهر بیان کرد: ما تولیدات زیادی در خانه مستند داریم و بر این اساس شبکه مستند روزی یکی از تولیدات ما را روی آنتن می برد.

وی ادامه داد: زیرساختی در خانه مستند فراهم و موجب شد هزینه‌های تولید در این مرکز کاهش بیابد و بخشی از این زیرساخت‌ها وجود یک تیم پژوهشی داخلی برای یافتن سوژه‌هاست و همچنین حضور تدوینگرها و فیلمبردارانی که در این مرکز جمع شده‌اند و توانسته‌ایم به این ترتیب آثار زیادی تولید کنیم.

افشار اظهار کرد: میانگین تولید ما روزانه یک و نیم مستند است و همانطور که گفته شد شبکه مستند روزی یک مستند از مرکز ما روی آنتن می‌برد که این حاصل ۱۵ سال تلاش است. ما البته سعی می‌کنیم آثار مستند هم از کیفیت خوبی برخوردار باشد و آثارمان هم آنقدر خوب هستند که در بهترین بخش‌های تلویزیون دیده می‌شوند.

وی در توضیحی درباره موضوع و رویکرد این مستندها یادآور شد: تلاش ما این است که به سمت نیازها، خواست‌ها و ذایقه مردم برویم و حرف‌هایی را مطرح کنیم که مورد دغدغه است.

افشار در بخش دیگری از سخنانش از رویکرد ژورنالیسم رسانه‌ای در خانه مستند انقلاب اسلامی سخن گفت و عنوان کرد: این رویکرد ژورنالیسم رسانه‌ای در تلویزیون اهمیت بسیاری دارد چراکه اگر آن را به کار نگیریم مخاطب را از دست می‌دهیم. ما در این رویکرد سراغ روزنامه‌نگارانی می‌رویم که انگیزه ساخت مستند داشته‌اند و نمونه آن همکاری با افرادی مثل مصطفی شوقی در مستندی درباره هویدا و یا احسان ناظم بکایی است.

وی که تهیه‌کنندگی مستندمسابقه «ضدگلوله» را هم برعهده دارد درباره افزایش رئالیتی شوها در تلویزیون بیان کرد: کسی که قالب رئالیتی شو را استفاده می‌‍کند اگر دانش این قالب را هم داشته باشد بسیار خوب است. من موافق هستم که افراد زیادی در حوزه ساخت رئالیتی شوها فعالیت کنند چراکه این قالب آنقدر جدید است که آدم ها هنوز باید در آن آزمون و خطا کنند.

این تهیه‌کننده درباره اینکه رئالیتی شوها چگونه باید جذابیت خود را حفظ کنند، تصریح کرد: رئالیتی شوها برای اینکه بتوانند جذابیت خود را نگه دارند باید هم در موضوع و هم در پرداخت و سناریو به سمت خلاقیت بروند. به طور مثال اگر ما از «خنداننده شو» که به نظر من رئالیتی شوی خوبی بود و یا «دورهمی» تقلید کنیم فایده ای ندارد. اکنون قرار است برنامه ای با نام «شبی با عبدی» بیاید که به عنوان یک رئالیتی شو باید سراغ رویکردهای جدید برود تا موفق باشد.

افشار در پایان درباره مستند مسابقه «فرمانده» که از شبکه افق روی آنتن می‌رفت، بیان کرد: فصل جدید «فرمانده» ساخته شده و در حال تدوین است که امیدواریم از نوروز به صورت هفتگی روی آنتن برود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید