پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیفرصت‌های سرمایه گذاری خارجی به بخش خصوصی معرفی شود

فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی به بخش خصوصی معرفی شود

 طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و طبق ماده ۷۶ قانون برنامه پنجم، وظایف حمایتی اتاق‌های بازرگانی از فعالان اقتصادی در بهبود کسب و کار مشخص و شفاف است.

آرش نیک پی سالک ده نامزد نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی و فعال بخش خصوصی با بیان این مطلب گفت: معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی به بخش خصوصی به صورت بین المللی از اقدامات اساسی و الویت دار اتاق نهم است که باید از سوی منتخبان بازرگانان پیگیری شود؛ از همین رو اعضای هیات نمایندگان باید مدیریت و دوراندیشی داشته باشند و از وضعیت فعلی کشور و شرایط بین الملل آگاهی داشته باشند.
او با اشاره به اینکه حضور نیروی جوان با تجربه و مبتکر در کنار بزرگان اندیشمند مفیداست، گفت:جوانان علاوه بر اینکه دارای فکر و اندیشه خوبی هستند از انگیزه بالا بر خوردارند اما متاسفانه بعضی اشخاص که چندین دوره در اتاق بازرگانی حضور دارند و اشباع شده اند کنار نرفته اند تا فضا برای افراد با انگیزه باز شود. او اقزود: استفاده از علم روز و هوش تجاری، به خصوص تجارت الکترونیک برای راهنمایی و تسهیل به عاملان اقتصادی ضرورت دارد و در این خصوص اتاق بازرگانی باید دیتاهای لازم را در دسترس سایرین قرار دهد.

عدم توجه به جایگاه بخش خصوصی
نیک پی سالک ‌ده با تاکید بر اهمیت جایگاه اتاق افزود: گفته می‌شود که اتاق مشاور سه قوه است اما شواهد نشان می دهد که به علت ضعف انتقال نظرات و شخص محوری هیئت نمایندگان، نه سیاستگذاران اقتصادی کشور و نه بدنه اجرایی دولت تمایلی به مشارکت بخش‌خصوصی در سیاست‌گذاری‌ها یا حتی شنیدن نظر آنها در تدوین سیاست‌ها ندارند.
او ادامه داد: اکثر توصیه‌های اتاق، یک سر و گردن منطقی‌تر و کارآمدتر از سیاست‌هایی است که تصمیم‌سازان پشت درهای بسته اتخاذ می‌کنند اما همچنان ۸۰ درصد صاحبان کارت اتاق تهران درهیچ مرحله از تصمیم گیری های اتاق حضور ندارند.
او همچنین گفت:  هیئت نمایندگان باید عضو محوری را در راس امور خویش قرار دهند و از شخص محوری شدن اتاق اجتناب و اتاقی باید برای همه اعضا باشد و دستاوردها به عنوان میراث اتاق باید باشه نه میراث افراد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید